‘ירדו מהרכב והחלו לירות’: נלכדו המחבלים מהפיגוע, היורה חוסל

כוחות הביטחון איתרו את חוליית המחבלים בתוך הכפר סורדא באזור רמאללה: אחד חוסל בעת שניסה להימלט ולדרוס את הכוח • השני נורה ונעצר כשניסה לברוח ברכב אחר • נתניהו לאחר פטירת התינוק - על המחבלים: "הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחריהם"
חיים טוויל
ד' טבת התשע"ט / 12.12.2018 20:21

סגירת חשבון: כוח ימ”מ ניהל הערב (רביעי) חילופי אש בתוך הכפר סורדא שמצפון לרמאללה, עם המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה ביום ראשון האחרון.

מהשב”ככ נמסר: “בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה”ל ומשטרת ישראל/ימ״מ, נעצרו חשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת עופרה, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, נפטר בביה״ח שלושה ימים לאחר הפיגוע.

בעת נסיון מעצרו של חשוד בביצוע הפיגוע, צאלח עומר צאלח ברגותי, בן 29, תושב הכפר כובר שבבנימין, ניסה החשוד להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחותינו – נורה ונהרג.

בנוסף נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע.

העצורים הועברו לחקירת שב״כ”.

על פי דיווחים פלסטיניים, הכוח זיהה את המחבל שביצע את פיגוע הירי, סלאח ברגותי, ברחוב הראשי של הכפר, בעת שנסע במונית וסימן לו לעצור.

אלא שברגותי ניסה להימלט ולפגוע בלוחמים – ואז  נורה על ידי כוח הימ”מ ארבע פעמים לפחות, וחוסל.

במקביל דיווח, כי מחבל נוסף שהשתייך לחוליה נעצר במחסום על ידי כוחות הימ”מ והשב”כ.

על פי דיווחים, האירוע החל בסגירת כל היציאות מהכפר, מה שהוביל לניסיון של המחבל לברוח, תוך שהוא מנסה לדרוס את הכוח. הוא נבלם באמצעות אש כוחות הביטחון.

בהמשך דווח, כי גם אחיו של ברגותי,  נורה ונעצר באותו אזור, לאחר  שחיילים במחסום של צה”ל שנפרס בנקודה באזור במרחב רמאללה בהנחיה של מפקד האוגדה זיהו רכב שמבצע פניית פרסה בחדות ומנסה להימלט. הכוח דלק אחריו, עצר אותו והעביר אותו לחקירה.

לפי דיווחים ברשתות הפלסטיניות, כוח של מסתערבים ירד ממכונית גדולה בכפר והחל לירות לעבר המונית בה נהג סאלח ברגותי. עוד דווח כי כוחות הביטחון לקחו גם את המכונית בה נהג.

על פי הדיווחים, כוחות של צה”ל פועלים גם בעיר אל-בירה, בכפר כובר – שם צה”ל פשט על בית אביו של המחבל שחוסל, בסילוואד ובנבי סאלח – כולם יישובים ערבים הסמוכים לעיר ראמאללה.

ערוץ אל-אקצא של חמאס דיווח מפי משפחתו של העצור כי “כוח ישראלי מיוחד עצר את הצעיר סאלח עומר אל-ברגותי אחרי שנורתה אש לעבר רכבו ברחוב הראשי בין הכפר סורדא לעיר רמאללה”.

אין נפגעים בקרב לוחמי הימ”מ.

לפי דיווחים של הפלסטינים המחבל שחוסל ריצה 10 שנות מאסר בכלא הישראלי, והוא אחיינו של נאהל ברגותי – בכיר האסירים והוותיק בהם ששוחרר בעסקת שליט ושב לבית הכלא.

בתוך כך, בית החולים שערי צדק פרסם הערב (רביעי) הודעה על פטירת התינוק של בני הזוג שירה ועמיחי איש רן שנפצעו קשה וקל בפיגוע בצומת עפרה בתחילת השבוע.

“בצער רב אנו מודיעים על פטירת הילוד של שירה ועמיחי, ארבעה ימים לאחר הפיגוע, למרות מאמצי רופאי הפגייה להצילו”, נמסר מטעם בית החולים.

הלווית התינוק התקיימה בשעה 21:45 בחלקת צור בהר הזיתים בירושלים.

ראש הממשלה אמר לאחר פטירת התינוק: “ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק בן הארבעה ימים שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות