זעאתרה ויתר על תפקיד סגן ראש העיר חיפה: “לא מתנצל”

רג'א זעאתרה כינס מסיבת עיתונאים בעקבות הסערה שעורר מינויו - והכריז: מוותר על התפקיד לטובת מספר 2 ברשימה • "אני לא מתנצל על מה שאמרתי. לא תומך בטרור ומתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע" • תקף את ביבי: "הממשלה מדברת כמו מאפיה ומאיימת כמו מאפיה"
אריה ריבקינד
ד' טבת התשע"ט / 12.12.2018 12:45

נציג חד”ש רג’א זעאתרה הודיע היום (רביעי) כי לא יכהן כסגן ראש עיריית חיפה, וכי שהירה שלבי, מספר 2 ברשימתו, היא שתמונה לסגנית ראש העיר – הערביה הראשונה בתפקיד.

במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות סערת מינויו לסגן ראש עיריית חיפה – אמר זעאתרה: “אני לא מתנצל, אני לא תומך בטרור ומתנגד לכל פגיעה בחפים מפשע. אבל אני יודע שבסכסוך זה נפגעים משני הצדדים, ואנחנו מצדדים ותומכים בעם שנמצא תחת כיבוש, ויש לו הזכות להלחם בכיבוש בכל האמצעים העומדים לרשותו”.

זעאתרה הודיע כי הוא מוותר על התפקיד – והכריז: “אני גאה להכריז שלראשונה בעיר חיפה, לפי החלטת המפלגה הקומוניסטית, האישה הערבייה הפלסטינית היא החברה שהירא שלאבין, שתהיה סגנית ראש העירייה”.

זעאתרא תקף בחריפות את ראש הממשלה – וכינה אותו: “האיש המסוכן מבלפור 10”.

הוא הוסיף: “מה זה הדבר הזה שמאיימים שחיפה לא תקבל תקציבים? שהשערים של הממשלה ייסגרו בפני ראש עיר שנבחרה באופן דמוקרטי? הממשלה מדברת כמו מאפיה ומאיימת כמו מאפיה – זאת דמוקרטיה?

לדבריו, “אני גאה במפלגה ובדרך שלי, לא הגענו לעיריית חיפה לא במנהרה של חיזבאללה ולא בטיל של חמאס, הגענו בזכות 6715 קולות של אזרחיות ואזרחים שהצביעו לי. רשימה יהודית ערבית שמובילה כברר 70 שנה בעיר ובמדינה קו ברור ואמיץ של שלום אמיתי וצודק”.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה בתגובה: “אין מקום לתומך טרור וסוכן BDS בהנהלת עיר בישראל. כשאנחנו נלחמים בטרור ונאבקים במנגנוני ההשמצה והדה לגיטימציה בחו”ל, אסור לנו לאפשר לגיס חמישי, בתוך שדרת הנהגה ועל חשבון משלם המיסים, לפעול כנגד ישראל”.

זעאתרה כינס את מסיבת העיתונאים לאחר ששלשום שוחחה עמו ראש העיר עינת קליש וביקשה ממנו לפרסם הודעה שבה הוא מכחיש את כל האמירות שמיוחסות לו.

זעאתרה, שהיה עתיד להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים וחצי, השווה בין התנועה הציונית לבין דאע”ש וסירב לכנות את חיזבאללה “ארגון טרור”.

על פי הדיווח של חברות החדשות, קליש אמרה לזעאתרה: “מופעל עלי לחץ אדיר, לא רק בציבור החיפאי אלא גם במישור הארצי, ואתה חייב להבהיר את הדברים. במצב הזה הקואליציה שלנו לא תחזיק מעמד למשך שבוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טמבל, המאפיה לא מדברת. היא פשוט יורה.
    12/12/2018 17:22
    שאול א.
  1. במקרה שלך, חבל שהממשלה אינה מאפיה.