דוח: 38% מיהודי אירופה שוקלים להגר מהיבשת בגלל חוסר ביטחון

דו"ח עדכני על פשעי שנאה ואפליה: 70% מיהודי אירופה מאוכזבים מהאפקטיביות הנמוכה של מאמצי המדינות החברות באיחוד להיאבק באנטישמיות • 34% מהיהודים ביבשת נמנעו מלהשתתף באירועים בעלי סממן יהודי - מחשש לביטחונם
נתן פרל
ד' טבת התשע"ט / 12.12.2018 12:25

מועצת אירופה והסוכנות האירופית לזכויות יסוד, פרסמו את הדו”ח העדכני על פשעי שנאה ואפליה נגד יהודים ביבשת אירופה לשנת 2018.

בין הממצאים העיקריים של הדוח המקיף:

38% מיהודי היבשת שוקלים הגירה למדינות אחרות לנוכח תחושת חוסר ביטחון כיהודי באירופה
70% מיהודי אירופה חשים כי מאמצי המדינות החברות באיחוד האירופי למאבק באנטישמיות – אינם אפקטיביים
34% מהיהודים ביבשת נמנעו מלהשתתף באירועים בעלי סממן יהודי – מחשש לביטחונם
28% מהיהודים באירופה מדווחים כי הוטרדו על רקע אנטישמי לפחות פעם אחת בשנה החולפת
79% מהיהודים שחוו הטרדות על רקע אנטישמי בחמש השנים האחרונות – נמנעו מלהגיש תלונה למשטרה, לרשויות או לארגון רלבנטי אחר כלשהו
89% מהיהודים קובעים כי האנטישמיות פושה באינטרנט וברשתות החברתיות

מנכ”ל ‘מרכז רבני אירופה’ ויו”ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, ברך את מועצת אירופה ואת הסוכנות האירופית לזכויות ייסוד על עצם עריכת המחקר המקיף והבאת הממצאים החמורים למודעות הציבור, אך קבע: “הדו”ח מאשש לצערנו את מה שאנחנו יודעים ומתריעים עליו זה זמן רב: המאבק המוגבל של מדינות אירופה באנטישמיות – כושל ומדינות האיחוד אינן מצליחות להבטיח את שלומם וביטחונם של היהודים החיים ביבשת”.

לדבריו, “מנהיגים רבים מגיבים כאילו הם מופתעים מהממצאים, אבל הם פשוט כשלו בכל הקשור להבטחת המשך החיים היהודיים ביבשת. כל מי שהקשיב לנו וכל מי שחי באירופה יודע כי זו המציאות כבר שנים רבות – והמצב רק הולך ונעשה גרוע יותר. אלא שצקצוקי לשון והבעת זעזוע לא ישנו את המצב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות