עיריית ב”ב במו”מ עם הפלג ובעלזא: “כל בתי הכנסת שפלשו יפונו. כולם”

בהודעה רשמית שפורסמה ביומונים החרדיים מבהירה עיריית בני ברק: נפנה כל מבנה ציבור שיוצב על שטחים ציבוריים • בין העירייה לחסידות בעלזא והפלג הירושלמי מתנהל מו"מ על פינוי בתי כנסת שהוקמו על 'שטח ירוק' • "בכל רגע יכולה להיות התקדמות, אם הם יגידו שמסכימים לקבל חלופה"
אריה ריבקינד
ד' טבת התשע"ט / 12.12.2018 12:11

מדיניות חדשה בעיר התורה והחסידות: ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, מנהל מגעים עם בתי הכנסת של חסידות בעלזא ובית הכנסת ‘דרכי שמואל’ של ‘הפלג הירושלמי’ בקרית הרצוג – במטרה להוביל לפינוי מרצון מהשטחים ה’ירוקים’ אליהם פלשו.

“לפי שעה אין שום פריצת דרך חדשה”, אומר גורם בעיריית בני ברק. “כבר ביום חמישי שעבר ישבו בכירים בעירית בני ברק לשיחות עם הגאון רבי אשר דויטש, ממנהגי ‘הפלג’. בשורה התחתונה: העירייה לא יורדת מכוונתה לפנות את בית הכנסת. מבחינת ראש העיר זה חייב לקרות, והוא נחוש. כל הדיבורים כעת הם איפה יקבלו הקצאה עתידית. אבל קודם כל, הם צריכים להביע הסכמה להתפנות”.

לדבריו, “בעוד שביום חמישי שעבר השיחות הסתיימו בלי כלום ונפתחה מסכת איומים של ‘נפגין’, הרי שבתחילת השבוע הם היו קצת יותר מפוייסים והבינו שרובינשטיין נחוש ושכדאי להם לקבל חלופות. עד לרגע זה אין שום חלופה שנראית להם. לכן, אין שום התקדמות בינתיים, אבל מצד שני בכל רגע נתון יכולה להיות התקדמות, אם הם יגידו שהם מסכימים לקבל חלופה. ככה בדיוק היה מול שאר בתי הכנסת, שהסכימו להתפנות מרצון”.

גורם ב’פלג הירושלמי’, מצידו אומר כי אין להם אמון בהבטחות של אנשי ‘דגל’. לדבריו, גם “לפני הסיבוב השני בירושלים, פנה אחד מרבני ‘דגל’ בירושלים אל אחד מרבני ‘הפלג’ וביקש כי יתמכו במשה ליאון. בפיו היו מלא הבטחות, אבל הרב מ’הפלג’ השיב לו שהוא רוצה את הדברים בכתב – ושיובהר כי ההבטחות הן על דעת הגר”ח קנייבסקי. עד לרגע זה הרב מ’דגל’ לא חזר עם תשובה”.

לדבריו, הם חשים שאין אמון להבטחות מהצד של ‘דגל’.

גורם בדגל מגיב על כך לחרדים 10 ואומר: “הם רק רצו הכרה מר’ חיים, ואת זה הם לא יקבלו בחיים”.

בתוך כך,  בהודעה רשמית שפורסמה ביומונים החרדיים, מבהירה הבוקר (רביעי) עירית בני ברק כי תפנה כל מבנה ציבור שיוצב על שטחים ציבוריים או שטחים ירוקים – ללא יוצא מהכלל.

בהודעת העירייה נאמר, כי “לפני תקופה התעוררה העיר בני ברק למציאות בלתי נתפסת. במטרה לקבוע עובדות בשטח, הונחו מספר מבנים יבילים ואף בניית קבע על שטחים בבעלות עיריית בני ברק שמטרתם שטח ציבורי בלבד מיועדים (‘שטחים ירוקים’) במחטף שאף בית המשפט קבע כי אין לו כל היתכנות חוקית שהיא”.

לדברי העיריה, מדובר בשטחי ציבור המיועדים לשטחי גינון, חורשות ומתקני ילדים בלבד, ומדובר ברכוש הציבור ועל העירייה להגן עליהם ולשמור עליהם. “השתלטות על שטחים המיועדים לגינות משחקים היא חציית קו אדום. חלק גדול מהפולשים כבר פונו ובמקומם אף הואצו הליכי הקמת גינות ופניות ירוקות לרווחת התושבים בהתאם לייעודן החוקי של השטחים אלו על פי חוק”.

העירייה מצהירה: “כל הפולשים כולם ללא יוצא מן הכלל, יפונו כחובתה של הרשות, כהכרעת בית המשפט וכהוראת מנהל התכנון ומשרד הפנים”.

בני ברק, אכיפה, בתי כנסת

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת והשלום?!
    31/12/2018 18:45
    טעם כעיקר
  1. א. האמנם הרב קנייבסקי צדיק?! ידוע שצדיקים משפיעים שלום.

    ב. האמנם הפלג רודפי אמת?! – מה לאמת ולחוצות העיר, שם האמת נעדרת
    .
    ג.לא עולם הפוך ראיתי, כי אם מראה מעוותת. של עולם תורה מנוון.
    חלקו בית הלל ובית שמאי ואעפ”כ לא נמנעו מלהשיא ילדיהם זה לזו.
    אה…שכחתי הם לא היו לשם שמיים כמו מחלוקת הפלג והרב קנייבסקי..
    עליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.
    ג. הרעיון מאחורי המחלוקת היה טוב במקור
    שאם יתפסו הדברים כיוון לא טוב לחרדים הרי הצד שצדק ייהפך לרוב ויטה את כולם אחריו לטובת כלל החרדים, (בין שיהיה זה הפלג בין שיהיה זה הרב קנייבסקי) וכל זה בעניין הגיוס. וכך יטו את רוע הגזרה חלילה וחס אם תהיה.
    אלא שבאו חכמים המה להרע משני הצדדים…והפכו מהלך חכם לאבן נגף גדולה שספק אם שבעים חכמים יצליחו להוציא.
    צא ולמד מי מרויח מהמהלכים הנפשעים האלה. ואותם תקיעו!!. כאמור חברים עת לחשבון נפש..