התקבל הערעור ב’עליון’: מתמחים נוספים צפויים לעבור את בחינת הלשכה

שופטי העליון כי בשאלה 39 בפרק הדין המהותי במבחני לשכת עורכי הדין האחרונים - תתקבל חלופה נוספת כתשובה נכונה • "מברכים על כך שבית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגשנו, גם אם באופן חלקי"
יוני גרין
ג' טבת התשע"ט / 11.12.2018 14:16

בדיון שהתקיים אתמול על בחינת לשכת עורכי הדין ואשר פסק הדין לגביו פורסם הבוקר, נדון הערעור בנוגע לשאלות שונות בבחינה של הלשכה.

בית המשפט העליון קיבל את הערעור באופן חלקי וקבע ביחס לאחת השאלות, כי יש לקבל את החלופה שהוצעה כנכונה על ידי חלק מהמערערים, אשר יוצגו על ידי משרד ד”ר י. וינרוט ושות’.

בפסק הדין קבעו שופטי העליון כי בשאלה 39 בפרק הדין המהותי במבחני הלשכה האחרונים תתקבל גם חלופה א’ כתשובה נכונה. לשכת עורכי הדין הסכימה לקבל את המלצת בית המשפט לגבי שאלה זו.

שופט העליון היו חלוקים האם יש לקבל את ערעור הנבחנים בשאלה נוספת בפרק הדין המהותי – שאלה 44 – אך ברוב של שני שופטים – לצד התנגדות לשכת עורכי הדין – החליטו שלא לקבל את הערעור על שאלה זו.

עורכי הדין ד”ר יחיאל וינרוט, ליאב איינס, ואושר רובינגר ממשרד ד”ר י. וינרוט ושות’ מסרו בתגובה: “אנו מברכים על כך שבית המשפט העליון קיבל את הערעור שהגשנו, גם אם באופן חלקי, ובכך אימץ את עמדתנו, בעקבות כך עברו מתמחים נוספים את בחינת ההסמכה.

“עם זאת, לטעמנו, לנוכח טענות המערערים, היה מקום להתערב בשאלות נוספות, וזאת גם אם מביאים בחשבון שהתערבות בשיקול הדעת של הלשכה אינה דבר שבשגרה”.

הדיון בערעור מגיע לאחר שש עתירות לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא אחוזי המעבר הנמוכים משמעותית שנרשמו בבחינות הלשכה האחרונות, אשר נדחו ברובן.

בשל כך, פנתה קבוצת עותרים למשרד ד”ר י. וינרוט ושות’, בבקשה שיגיש בשמה את הערעור.

משרד עורכי הדין ד”ר י. וינרוט ושות’, הוא מן המשרדים המובילים והמוערכים בישראל והוא מייצג גורמים בכירים רבים בציבוריות הישראלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות