“לחץ אדיר” • עינת קליש נלחצה: דורשת הבהרה פומבית מזעאתרה

ראש עיריית חיפה נפגשה עם רג'א זעאתרה, חבר המועצה מטעם חד"ש, המועמד לתפקיד סגן ראש העיר - ודרשה ממנו להבהיר פומבית האם הוא תומך בחיזבאללה ובחמאס • הסבירה: "מופעל עליי לחץ כבד, במצב הזה הקואליציה לא תחזיק מעמד שבוע"
אריה ריבקינד
ג' טבת התשע"ט / 11.12.2018 10:24

ראש העיר חיפה עינת קליש-רותם, שהייתה בחופשה בשווייץ ושבה הבוקר (שלישי) ללשכתה –  שוחחה אמש עם רג’א זעאתרה, נציג סיעת חד”ש במועצת העיר, וביקשה ממנו לפרסם הודעה שבה הוא מכחיש את כל האמירות שמיוחסות לו.

זעאתרה, שעתיד להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים וחצי, השווה בין התנועה הציונית לבין דאע”ש וסירב לכנות את חיזבאללה “ארגון טרור”.

על פי הדיווח של חברות החדשות, קליש אמרה לזעאתרה: “מופעל עלי לחץ אדיר,  לא רק בציבור החיפאי אלא גם במישור הארצי, ואתה חייב להבהיר את הדברים. במצב הזה הקואליציה שלנו לא תחזיק מעמד למשך שבוע”.

זעאתרה אמר הבוקר לחדשות Online: “הבנתי שזה סוג של אולטימטום, הבנתי שאני צריך לתת הצהרה מסוימת על מנת שאנשים יבינו למה התכוונתי. אקבל את ההחלטה בנושא עם המפלגה וההנהגה, כנראה אערוך מסיבת עיתונאים היום או מחר שבה אתן תשובות”.

יו”ר הקואליציה דוד אמסלם הגיש אתמול הצעת חוק שתמנע את המינוי של רג’א זעאתרה לסגן ראש העיר חיפה. הצעת החוק קובעת כי מועצת עיר לא תמנה לסגן ראש עיר אדם שהביע גילוי תמיכה בארגון טרור. לפי ההצעה, שר הפנים יוכל לבטל מינוי כזה בדיעבד, בכפוף לשימוע.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דן
    11/12/2018 22:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פקודת מניעת טרור – היא פקודה בדיני מדינת ישראל המשמשת, לצד סעיפים בחוק העונשין, תקנות ההגנה (שעת חירום) וחיקוקים נוספים, כלי משפטי בידי המדינה להאבק בארגוני טרור (כולל ארגונים שהוכרזו על ידה כארגוני טרור). הפקודה מטילה עונשים כבדים על מי שמשתתף בפועל בפעולות טרור ועל חבר בארגון טרור… סעיף 4 לפקודה מפרט סדרה של מעשים הנחשבים לתמיכה בארגון טרור, ואסורים אף הם. מעשים אלה כוללים, בין השאר: פרסום דברי שבח, אהדה או תמיכה בארגון טרור, החזקת חומר תעמולה לטובת ארגון טרור, מתן כסף או שווה כסף לטובת ארגון טרור, עשיית מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו, בהנפת דגל, בהצגת סמל או סיסמה או בהשמעת המנון או סיסמה.

  2. פקודת מניעת טרור
    11/12/2018 22:38
    דן
  3. פקודת מניעת טרור – היא פקודה בדיני מדינת ישראל המשמשת, לצד סעיפים בחוק העונשין, תקנות ההגנה (שעת חירום) וחיקוקים נוספים, כלי משפטי בידי המדינה להאבק בארגוני טרור (כולל ארגונים שהוכרזו על ידה כארגוני טרור). הפקודה מטילה עונשים כבדים על מי שמשתתף בפועל בפעולות טרור ועל חבר בארגון טרור… סעיף 4 לפקודה מפרט סדרה של מעשים הנחשבים לתמיכה בארגון טרור, ואסורים אף הם. מעשים אלה כוללים, בין השאר: פרסום דברי שבח, אהדה או תמיכה בארגון טרור, החזקת חומר תעמולה לטובת ארגון טרור, מתן כסף או שווה כסף לטובת ארגון טרור, עשיית מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו, בהנפת דגל, בהצגת סמל או סיסמה או בהשמעת המנון או סיסמה.