הורי הפצועה: “היא פקחה עין וחצי, דמעה מהתרגשות”

חיים וליאורה סילברשטיין, הוריה של שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע: "ראיתי דמעות זולגות מהעיניים שלה ושהיא מנסה לדבר, אבל לא מצליחה, אז פשוט שרתי לה. היא ילדת נס" • על התינוק: "צריך תפילות" • אב הבעל: "ראו אישה בהריון ואמרו - בזה צריך לפגוע וירו"
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ט / 10.12.2018 18:42

חיים סילברשטיין, אביה של שירה איש-רן, שנפצעה אמש (ראשון) באורח קשה בפיגוע הירי בצומת עופרה, שוהה יחד עם רעייתו ליאורה, לצד מיטתה בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים.

בשיחה עם עיתונאים סיפרו ההורים על מצבה של בתם המאושפזת במצב קשה בטיפול נמרץ, ועדכנו באשר למצבו של התינוק שיולד בניתוח – ומצבו קריטי.

”אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שחתננו עמיחי מבריא ומצבו יחסית טוב, קרה נס שהוא נורה על ידי שלושה כדורים ומצבו טוב”, אמר אביה של שירה לערוץ 7.

”בתנו שירה נמצאת עדיין בטיפול נמרץ, מצבה משתפר, יציב אבל עדיין קשה. זכינו לפני כמה דקות להיכנס לטיפול נמרץ, היא פקחה עין וחצי בתוך כל הצינורות שנכנסים ויוצאים. היא דמעה כאשר שראתה אותנו מרוב התרגשות, היינו צריכים לצאת כי הדופק עלה יותר מידי. היא פקחה עין וביקשה את אמא – ואז רצנו.

”מאוד התרגשנו לראות אותה למרות שמצב בריאותה לא כל כך טוב, אבל אין כמו לראות את הבת שלנו פוקחת עין ומדברת עם העיניים, כי הפה שלה מלא צינורות”.

האם ליאורה תיארה: “היא הסתכלה על אביה, וגם הוא הושיט את ידו. ראיתי דמעות זולגות מהעיניים שלה ושהיא מנסה לדבר, אבל לא מצליחה – אז פשוט שרתי לה. היא ילדת נס, ויש לה את הצוות הרפואי הכי טוב שיש”.

ההורים הדגישו: “מצבה משתפר, אנחנו מתפללים ומודים לכל עם ישראל. “אנחנו זקוקים לתפילות האלה. אנשים מכל העולם פנו אלינו ואמרו שהם מתפללים עבור שירה ועמיחי והתינוק”.

על מצבו של התינוק אמרו: “צריך תפילות”.

האם ליאורה התייחסה גם למצב הביטחוני – והעבירה מסר: “לא יכול להיות שילדים חפים מפשע עומדים ומחכים לטרמפ – ויורים בהם. לא יכולה להיות מציאות כזו!”

אביו של עמיחי סיפר: “הם היו אמורים להגיע לבית שלהם באלון מורה, הם לקחו טרמפים כמו כל מי שגר ביו”ש ונאלץ לעשות זאת. זה המקום להגיד שהגיע הזמן שתהיה מערכת תחבורה ציבורית יותר אמינה ביו”ש. הם לא אזרחים סוג ב’.

“הם לקחו טראמפ עד צומת עפרה, והיו אמורים לקחת טרמפ נוסף. בעת שחיכו לטרמפ, הסתבר שהמחבלים למדו את דפוס ההתנהגות של המתיישבים והתקרבו, כמו שראינו בסרטונים, האיטו ואז ירו. הם ראו אישה בהריון ואמרו שזה מצוין, בזה צריך לפגוע וירו. אבל ה’ יילחם לכם”.

האב הוסיף: “אנחנו מאוד מעריכים את פעילות צה”ל. תחושה אחת שיש לנו היא שהצבא או הדרג המדיני מונע מהחזרת ההרתעה כדי שמחבלים יחשבו כמה פעמים לפני שהם עושים משהו כזה.

“עמיחי סיפר שהגיע רכב של ברסלב עם מוזיקה, וכולם הפנו את הראש לכיוון הנגדי. פתאום שמעו ירי וצעקות”, תיאר האב את מה ששיחזר בנו.

לדבריו, “אנשים התחילו לרוץ. הוא הסתכל וראה שאשתו לא איתו. הוא רץ אליה חזרה. הוא עצר את הדימום בידיים”.

האב הדגיש: “חשוב לנו שיתפסו אותם. היום זה היה אנחנו, מחר זה יכול להיות כל אחד אחר. זו לא שאלה אישית, אלא שאלה ציבורית”.

בצהרים עידכן ד”ר אלון שוורץ, כירורג בכיר ביחידת הטראומה בבית החולים, על מצבם של האם והתינוק: “האם ההריונית שיולדה באופן דחוף והתינוק שנולד מאושפזים אצלנו – האם מאושפזת בטיפול נמרץ, מצבה התייצב לאחר הניתוח שהיא עברה במהלך הלילה, בעצם אנחנו מרוצים מהתוצאות”.

הוא הוסיף: “כבר אין דימום פעיל, אנחנו ממשיכים טיפול תומך ואנחנו במהלך הימים הקרובים ננסה לגמול אותה מההנשמה ומתרופות נוספות שהיא מקבלת”.

לדבריו, “הדרך עוד ארוכה, פציעות מסוג זה הן מורכבות, יש עוד הרבה מהמורות לפנינו ואנחנו נעשה הכל כדי להעביר את המהלך הזה בצורה תקינה ולגמול אותה מהטיפול שהיא מקבלת”.

בנוגע לתינוק, המאושפז בפגייה כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קריטי – ציין ד”ר שוורץ: “מצבו התדרדר במהלך הלילה, נדרש טיפול בתרופות תומכות לחץ דם והנשמה, אנחנו חוששים לפגיעה נוירולוגית. הוא עבר בדיקות הדמיה ואנחנו נלחמים על חייו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות