זרקו בקבוקים והתפרעו: המשטרה עצרה 28 מפגינים של ‘הפלג’ • צפו

פעילי הפלג הירושלמי מחו נגד מעצר תלמיד ישיבת בריסק בגין עריקות מהצבא • המשטרה: העצורים התפרעו, תקפו שוטרים, זרקו בקבוקי מים על השוטרים והפרו את הסדר
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ט / 10.12.2018 15:14

פעילי ‘הפלג הירושלמי’ הפגינו היום  (שני) במשך כשלוש שעות בצומת הרחובות ז’בוטינסקי – השומר במחאה על מעצרו לפני כ-10 ימים של יצחק אריה, תלמיד ישיבת בריסק של הגאון רבי מאיר סולובייצ’יק זצ”ל, במהלך בדיקה שגרתית במשטרת לוד, בגין היותו עריק מצה”ל, מאחר שלא התייצב בלשכת גיוס.

בהפגנה נעצרו 28 מפגינים, לאחר שהתפרעו, תקפו שוטרים, זרקו בקבוקי מים על השוטרים והפרו את הסדר.

בשל ההפגנה, חסמה את ציר זבוטינסקי בבני ברק – מרחוב אבו חצירא עד צומת גהה, לשני הכיוונים.

במשטרה מבהירים כי מפירי הסדר ייעצרו: “לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא”.

לקראת השעה 16:30 הודיעו ראשי ‘הפלג’ על סיום ההפגנה, וקראו ל’כינוס תפילה וזעקה’ בבית הכנסת ‘דרכי שמואל’ בשכונת קרית הרצוג, העובד במוקד הסערה מול עיריית בני ברק.

מ’הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי נמסר הבוקר: “בעקבות המשך מעצרו של אסיר עולם התורה הבחור החשוב יצחק אריה נ”י, וזאת בשל סירובו לשתף פעולה עם חוק הגיוס הנפשע, הורו הבוקר גדולי התורה לצאת למחאה המונית וכפי שהורה רבינו הגדול זצ”ל ‘להרעיש עולם ומלואו’.

“המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות. חוק הגיוס חייב לחזור למצבו הקדום בו ניתן לכל תלמיד ישיבה פטור ‘תורתו אומנותו’, ללא התניות של יעדים ומכסות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות