נלחמים על חיי התינוק שיולד • הורי היולדת: “להתפלל”

הידרדרות במצבו של התינוק שיולד אמש, בעקבות הפיגוע ליד עפרה: "חוששים לפגיעה נוירולוגית" • מצב אמו התייצב: "מרוצים מהתוצאות" • בזמן שהרופאים נאבקים על חיי בתם ונכדם, ביקשו ליאורה וחיים סילברשטיין מהציבור להתפלל: "אין לה נזק בלתי הפיך, זה ממש נס"
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ט / 10.12.2018 10:07

פרופ’ יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק, אמר כי הבוקר (שני) חלה הידרדרות במצבו של התינוק שנולד בניתוח קיסרי אמש, לאחר שאימו,  שהייתה בחודש שביעי, נפצעה באורח קשה בפיגוע ליד הישוב עפרה.

בצהרים עידכן ד”ר אלון שוורץ, כירורג בכיר ביחידת הטראומה בבית החולים, על מצבם: “האם ההריונית שיולדה באופן דחוף והתינוק שנולד מאושפזים אצלנו – האם מאושפזת בטיפול נמרץ, מצבה התייצב לאחר הניתוח שהיא עברה במהלך הלילה, בעצם אנחנו מרוצים מהתוצאות”.

הוא הוסיף: “כבר אין דימום פעיל, אנחנו ממשיכים טיפול תומך ואנחנו במהלך הימים הקרובים ננסה לגמול אותה מההנשמה ומתרופות נוספות שהיא מקבלת”.

לדבריו, “הדרך עוד ארוכה, פציעות מסוג זה הן מורכבות, יש עוד הרבה מהמורות לפנינו ואנחנו נעשה הכל כדי להעביר את המהלך הזה בצורה תקינה ולגמול אותה מהטיפול שהיא מקבלת”.

בנוגע לתינוק, המאושפז בפגייה כשהוא מונשם ומצבו מוגדר קריטי – ציין ד”ר שוורץ: “מצבו התדרדר במהלך הלילה, נדרש טיפול בתרופות תומכות לחץ דם והנשמה, אנחנו חוששים לפגיעה נוירולוגית. הוא עבר בדיקות הדמיה ואנחנו נלחמים על חייו”.

מצבו של הבעל והאב טוב ויציב.

אחת מהפצועות קל שוחררה במהלך הלילה והשנייה עדיין מאושפזת במצב קל.

בבית החולים הדסה עין כרם מאושפז אחד מפצועי הפיגוע שנפצע מהירי בשתי רגליו.

ד”ר יורם וייל, רופא בכיר ביחידת הטראומה האורתופדית בבית החולים, עדכן הבוקר במצבו: “אתמול בשעה מאוחרת בלילה הגיע אלינו הפצוע כשהוא סובל מפצע ירי בשתי השוקיים, כאשר בשוק אחד היה שבר פתוח בדרגה גבוהה”.

הוא הוסיף: “הוא עבר אצלנו בחדר הטראומה ובחדר הניתוח טיפול ראשוני שכולל שטיפה וניקיון של הפצע וקיבוע זמני באמצעות מקבע חיצוני. מצבו עכשיו יציב, קל עד בינוני, הוא יעבור אצלינו בימים הקרובים ניתוח נוסף לקיבוע סופי של השבר. הוא צפוי להחלים ואנחנו מקווים שהוא יחזור במהרה לתפקוד ולמשפחתו”.

“אנו חזקים יותר מבני העוולה”

הוריה של שירה, ליאורה וחיים סילברשטיין, סיפרו הבוקר בראיון ל’חדשות הבוקר’ עם ניב רסקין מבית החולים: “הבת מאושפזת בטיפול נמרץ ומצבה יציב, התינוק בסכנת חיים. החתן שלנו גם נפצע באורח קל משלושה כדורים שפגעו ברגלו. הם זקוקים להרבה תפילות ואנחנו מודים לכל מי שמתפלל לשלומם. אנא המשיכו”.

“לבת שלנו קרה ממש נס חנוכה”, הסבירו ההורים, “הכדור יצא דרך האגן שלה ולא שבר אותו. כנראה שאין נזק בלתי הפיך, זה ממש נס. חייה ניצלו על ידי הצוות ואנחנו ממשיכים לקוות ולהתפלל”.

בני הזוג סילברשטיין המתגוררים בבית אל אמרו: “אנחנו גרים שם ונמשיך להיות שם, אנו חזקים יותר מבני העוולה וסומכים על הצבא והממשלה שיחזירו את ההרתעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות