“דם וצעקות ‘פצוע פצוע’. בשניה שזה קרה כולם נשכבו על הרצפה”

מירב שרביט, שנפצעה אתמול בעפרה, מספרת בריאיון על הרגעים שאחרי פיגוע הירי: "משום מקום שמעתי יריות בצרורות וראיתי אנשים מתחבאים. שמעתי אנשים צועקים. לא הבנתי בתחילה שזה פיגוע • אמא של אחת הפצועות: "היה לנו נס ענק, אנחנו לא נעמוד בפחד"
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ט / 10.12.2018 12:16

מירב שביט, תושבת בית אל בת 17, אחת מפצועות פיגוע הירי בצומת עפרה, סיפרה הבוקר (שני) על השתלשלות האירועים אמש, כשנפתחה עליה ועל חבריה האש ממונית חולפת כשעמדו בטרמפיאדה.

בריאיון לאסף ליברמן ורועי שרון בכאן רשת ב’ אמרה שרביט כי בתחילה חשבה שמדובר בנפצים ממסיבת חנוכה שהושלכו לעברם ולא בירי.

“עמדנו בטרמפיאדה כמו תמיד”, סיפרה שרביט, “משום מקום שמעתי יריות בצרורות וראיתי אנשים מתחבאים. שמעתי אנשים צועקים. לא הבנתי בתחילה שזה פיגוע, חשבתי שזה נפצים שקשורים למסיבה. דבר ראשון חשתי צורך להתחבא וירדתי מהר והתחבאתי, עד שכוחות ההצלה מצאו אותנו”.

שרביט, שנפצעה מרסיסים ברגלה, סיפרה מתי הבינה שמדובר בפיגוע ועל תחושת הבלבול: “כשאתה שומע את הצרחות, את הדם והצעקות ‘פצוע פצוע’, אתה מבין שזה פיגוע. הייתי עם הגב למכונית של המחבלים, לא ראיתי מה קורה בכביש. כולם נעלמו ברגע. בשנייה שזה קרה כולם נעלמו משדה הראיה שלי ונשכבו על הרצפה. רצתי מאחורי עמוד בטון שמוצב שם, התחבאנו. בלבול, לא מבינים מה קורה, זה לא בדיוק פחד, אין מקום כל כך לפחד, אתה רואה את החיילים ומבין שיהיה בסדר אבל יש בלבול”.

חן אנטבי, חברתה של שרביט, שנפצעה גם היא קל בפיגוע, שחזרה בשיחה עם ‘החדשות’: “ראיתי כזה בום, כל מיני רסיסים, הייתי בטוחה שאלו זיקוקים. ראיתי את האישה בהריון שנפצעה מדממת על הרצפה, התחלתי לשמוע צעקות ‘זה פיגוע’. חיפשתי את מירב, חברה שלי, עברו קצת מחשבות”.

אנטבי בת ה-17, תושבת בית אל, הוסיפה: “זה היה מפחיד, ראיתי את הרכב ומישהו שפשוט יורה, בהתחלה חשבתי שזה שני רכבים, שהם יורים משני צדדים. היה מישהו שהתחיל לצעוק שם ‘שמע ישראל”.

אנטבי וחברתה מירב שרביט תפסו מחסה מאחורי אנדרטה לנרצח בפיגוע קודם בצומת – והמתינו עד להגעת כוחות ההצלה.

“שהיתי במרחק 50 מטרים מהמקום ושמענו קול נפץ”, סיפר חיליק נבון, עד ראייה לפיגוע, ל’החדשות’. “מהר מאוד הבנתי שמדובר ביריות. בין 12-15 יריות. לא היה ירי רציף. רצתי למקום וראיתי אישה ששכבה על הקרקע וקיבלה טיפול רפואי מהחיילים. מהר מאוד האירוע נסגר, לא נותר לנו מה לעשות כי הפצועים קיבלו טיפול ופונו לבתי החולים”.

שרה אנטבי, אמה של חן בת ה-16 שנפצעה קל בפיגוע בצומת עפרה, מיהרה לבית החולים שערי צדק כדי להיות לצד בתה.

“ידענו שהיא בהכרה מלאה ושהיא בסדר. הנסיעה היתה מאוד מתוחה וארוכה, היתה נראית לנו כנצח”, סיפרה אנטבי לערוץ 7. ”אני מאוד לה’ שלא קרה שום דבר לחן, היה לנו נס ענק בחנוכה, אנחנו לא נעמוד בפחד. לא נפתור את הבעיה עם הפחד. להפך – זה סמלי כי הם עמדו ממש במקום סמוך למקום שהמכבים נלחמו, סמוך לעפרה. שם גילו המון גבורה.

”אנחנו לא ניסע בפחד ולא נחשוש מלנסוע ולגור שם, ההפך – הגדרות והכביש העוקף רק משדרים פחד, אנחנו נעמוד בעזרת ה’ וכמו שהקדוש ברוך הוא שמר עלינו הוא ימשיך לשמור עלינו ועל כל עם ישראל”, הוסיפה האם, תושבת בית אל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות