וואו: כך ניסע במונית בעשור הקרוב? רחפנים ומכוניות אוטונומית • צפו

קובי פינדרוס
|
א' טבת התשע"ט / 08.12.2018 23:35
תהיתם כיצד יראו המוניות בעשור הקרוב? • אאודי ואיירבוס בפיתוח מדהים: לקוח שמזמין מונית יקבל מכונית אוטונומית שתסיע אותו למשטח המראה, שם היא תתחבר לרחפן גדול – ותתנתק משלדת המכונית, כך שרק תא הנוסעים יוטס עם הרחפן אל היעד המבוקש

אאודי ואיירבוס הציגו השבוע את החזון שלהן ל”מונית המעופפת”, שלדבריהן צפויה להיכנס לפעילות בערים שונות בעולם כבר בעשור הקרוב. כך פורסם (בישראל) בעיתון ‘הארץ’.

שתי החברות חשפו את הפיתוח המשותף שלהן במסגרת “שבוע הרחפנים” שנערך בהולנד. הן סיפרו כי הרעיון נולד בשל “העלייה בהגירה אל הערים והרצון לייעל את התחבורה בהן”, כפי שנכתב בדברי ההסבר לסרטון המציג את האב טיפוס.

שתי החברות הציגו אב טיפוס מוקטן (אך עובד), ביחס של 1:4 לעומת הגודל המתוכנן של כלי הרכב שאמור להיכנס לייצור.

בבסיס החזון של החברות עומד הרצון לשלב בין היתרונות היחסיים של שתי השותפות. אאודי מביאה את הניסיון והידע הנוגע לפיתוח כלי רכב, ובמיוחד כלי רכב אוטונומיים, ואיירבוס מביאה את הניסיון הנרחב בתחום פיתוחי התעופה.

עיקרון הפעולה פשוט: לקוח שמזמין מונית יקבל מכונית אוטונומית שתסיע אותו למשטח המראה, שם היא תתחבר לרחפן גדול (ואוטונומי כמובן) ותתנתק משלדת המכונית, כך שרק תא הנוסעים יוטס עם הרחפן אל היעד המבוקש.

“אנחנו צופים שיותר ויותר אנשים ירצו להגיע ממקום למקום באמצעות המונית הרובוטית, שתציע ניצול נכון יותר של הכבישים והמרחב האווירי”, נכתב בדברי ההסבר לסרטון שהועלה ליוטיוב. “כבר בעשור הקרוב יוכלו לקוחות אאודי ליהנות מתחבורה המשלבת נסיעה על הקרקע ותעופה, מבלי שיצטרכו להחליף כלי רכב”.

החלום על מכוניות מעופפות עומד במרכזו של מעין “מירוץ חימוש”, בו משתתפות רוב יצרניות הרכב  בעולם לצד חברות מתחום התעופה ומגזרים נוספים.

ברשימה הארוכה של החברות שחולמות על “מכונית העתיד” אפשר למצוא את בואינג, פולקסווגן, טויוטה, חברת התעופה ג’ט בלו וכאמור גם את אאודי ואיירבוס.

רוב המיזמים הללו מבוססים, במידה כזאת או אחרת, על טכנולוגיות שנולדו הודות לפיתוח המואץ של רחפנים בעשור האחרון.