מה יהיה? גם ראש הסגל של הנשיא טראמפ בבית הלבן פורש מתפקידו

ג'ון קלי, ראש סגל הבית הלבן בממשלו של הנשיא צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה • טראמפ הודיע בעבר על תסכול כתוצאה מיחסיו עם קלי במהלך כהונתו • המועמד המוביל להחליף את קלי הוא ניק איירס ראש הסגל של סגן הנשיא
דוד ליבוביץ
ל' כסלו התשע"ט / 08.12.2018 21:28

גם הוא עוזב? ג’ון קלי, ראש סגל הבית הלבן בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ, צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה, כך אמר טראמפ היום (שבת). על פי הדיווחים ברשת NBC, סיום הכהונה מגיע על רקע מתחים עם הנשיא ועימותים עם דמויות מפתח אחרות.

טראמפ, ששוחח עם כתבים על מדשאת הבית הלבן בטרם יצא למשחק הפוטבול של חיל הים בפילדלפיה, אמר כי יכריז על מחליף לקלי ביום או ביומיים הבאים. “ג’ון קלי יעזוב – אני לא יודע אם אני יכול להגיד ‘פורש'” אמר הנשיא. “אבל הוא אדם נהדר. הוא יעזוב בסוף השנה”.

טראמפ דיווח לא אחת על תסכול כתוצאה מיחסיו עם קלי במהלך כהונתו. למרות שעזיבתו של קלי מגיעה לאחר מספר חודשים של מחלוקת וסערות, הוא סיפר לצוות כי הוא היה בטוח שיישאר בתפקיד לפחות עד 2020.

לפי הניו יורק טיימס, המועמד המוביל להחליף את קלי הוא ניק איירס בן ה-36, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס ופעיל פוליטי רפובליקני, עם ניסיון בקמפיינים פוליטיים. קלי, שהיה קצין בכיר בצבא ארה”ב בטרם מונה לראש הסגל של טראמפ, היה חסר ניסיון פוליטי כזה.

קלי אינו הראשון שפורש מסביבתו הקרובה של הנשיא הצבעוני.

עזיבתו מצטרפת לרשימה ארוכה של יועצים בכירים שעזבו את תפקידם הצמוד לטראמפ, לעתים לאחר שמצאו את עצמם מנודים ומאוימים על מאמציהם לסייע לו בכהונתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות