צה”ל הציג למפקד יוניפי”ל מנהרה נוספת ודרש: תשמידו אותה בלבנון!

חיים טוויל
|
כ"ח כסלו התשע"ט / 06.12.2018 19:29
פקד פיקוד צפון סייר עם מפקד יוניפי”ל במנהרת חיזבאללה שנחשפה ליד מטולה והבהיר: “האחריות מוטלת על ממשלת לבנון”. הוא הראה לו מפה של כפר בלבנון שמבתיו נחפרה מנהרה נוספת שחוצה לישראל ודרש: השמידו אותה

צה”ל פועל כרגע בשלוש זירות לאורך גדר הגבול עם לבנון כדי לנטרל מנהרות של חיזבאללה: האחד במטולה, השני מול בסיס בירנית בגזרה המערבית והשלישי מול מוצב צה”ל ממערב לקיבוץ חניתה.

אלוף פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, קיים היום (חמישי) בצהריים פגישה עם מפקד יוניפי”ל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול.

במהלך הפגישה לקח אלוף הפיקוד את מפקד יוניפי”ל לסיור במרחב מנהרת הטרור ההתקפית של ארגון הטרור חיזבאללה, שנחשפה השבוע ונחפרה מהמרחב הדרומי של כפר כילא לשטח ישראל.

מפקד פיקוד הצפון הביע בשם צה”ל מחאה חריפה על הפרת הריבונות הישראלית מצד ארגון הטרור חיזבאללה, וציין כי מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה, המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו”ם – ובראשן החלטה 1701, שהתקבלה בסוף מלחמת לבנון השנייה לפני 12 שנים.

האלוף סטריק גם עמד על כך שהאחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון, וציין כי כל מי שייכנס לתוך המרחב התת קרקעי מסכן את חייו.

יוניפ"ל

צילום: דוצ

מפקד פיקוד צפון מסר למפקד יוניפי”ל מפה של הכפר השיעי רמיה בדרום לבנון, הממוקם מול בירנית, ובה מסומנת קבוצת בתים שמהם נחפרה מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה לישראל.

הוא הציג למפקד כוחות האו”ם דרישה ברורה: לוודא את נטרול המנהרה מהצד הלבנוני של הגבול.

המנהרה הנחפרת מרמיה חצתה לשטח ישראל, אך לא מהווה איום מידי על תושבי ישראל.