כשראש העיר נשאל: ‘אם אינך יודע מי הוא רבי שניאורסון איך תתמודד?’

נתן פרל
|
כ"ח כסלו התשע"ט / 06.12.2018 17:15
ראש העיר ניקולייב, אלכסנדר סינקביץ, סיפר למאות המשתתפים באירוע חנוכה מה קרה כאשר החל את צעדיו בהתמודדות בבחירות על ראשות העיר – ואיך תיקן את הטעות

*אתה יודע מי זה הרב שניאורסאהן?*

בנר שלישי של חנוכה, הפיקו שלוחי חב”ד בניקולייב שבאוקראינה, הרב שלום ורעייתו דינה גוטליב, אירוע חנוכה גדול באולם המפואר ‘יונעסט’, בהשתתפות אישי ציבור מהעיר וסביבתה.

האירוע ציין גם 20 שנה להקמת בית הספר ‘אור מנחם’ וגן הילדים ‘גן חיה מושקא’, של רשת החינוך ‘אור אבנר’ בעיר.

בין הנואמים בערב היה ראש העיר ניקולייב, אלכסנדר סינקביץ.

בנאומו בפני מאות המשתתפים סיפר ראש העיר, כי כאשר החל את צעדיו בהתמודדות בבחירות על ראשות העיר, הוא פנה למשרדי ‘איגוד ראשי הערים’ בעיר הבירה קייב, כדי להסדיר את הרישום שלו כמועמד.

כשהתייצב בפני הוועדה בקייב, פנתה אליו יושבת ראש הוועדה – בשאלה: אתה עומד להתמודד לראשות העיר ניקולייב, השמעת על רבי מנחם מנדל שניאורסאהן?!

כשהשבתי בשלילה –  אמרה לי היו”ר: *אם אינך מכיר את רבי שניאורסאהן, כיצד אתה חושב שאתה יכול להיות ראש עיר, במקום בו הוא נולד?!”

אמרתי לה: “טעויות – אפשר לתקן. אני מקבל על עצמי לתקן את הטעות שלי”.

“וכשאני עומד כאן בפניכם” – אמר ראש העיר – “אני מצהיר ואומר: כן, תיקנתי את הטעות שלי. אני מכיר את הרבי שניאורסאהן, למדתי עליו רבות, למדתי ממנו רבות, ואף הבאתי לכך ששם הרחוב הראשי בו נמצא בית הכנסת, שונה משמו הקודם וכעת הוא נקרא ‘רחוב שניאורסאהן’ לכבודו של הרבי, וכל פעם שאני נוסע מחוץ לאוקראינה, אני מזכיר בגאווה את העבודה שהרבי נולד בעיר שלנו”…

ניקולייב

צילום: alexander shopin