סוכלה הברחת 60 טלפונים למחבלים בתוך כלא נפחא – באמצעות רחפן

חיים טוויל
|
כ"ח כסלו התשע"ט / 06.12.2018 15:32
ערבים ישראלים ופלסטינים נעצרו בחשד שניסו להבריח טלפונים ניידים למחבלים הכלואים בישראל • בעת ניסיון ההברחה, אבדה השליטה על הרחפן והוא התרסק מחוץ לכותלי הכלא

בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, נעצרו במהלך חודש נובמבר מספר ערבים ישראלים ופלסטינים, בחשד לניסיון הברחת טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בישראל – באמצעות רחפן.

לאור היערכות של שירות בתי הסוהר, נתפסו חלק מהחשודים באזור כלא נפחא.

בחקירה בשב”כ עלתה מעורבות של חלק מהחשודים במספר הברחות של טלפונים סלולריים למחבלים כלואים בין השנים 2016 ל-2018.

ההברחות הוכוונו מהכלא על ידי גורמי טרור המוכרים לכוחות הביטחון.

עוד התברר, כי בחודש אוקטובר 2018, היו מעורבים חלק מהחשודים בניסיון להבריח מספר רב של טלפונים ניידים באמצעות רחפן. בעת ניסיון ההברחה, אבדה השליטה על הרחפן והוא התרסק מחוץ לכותלי הכלא.

לאחר סריקות באיזור הוא אותר על ידי כוח משטרתי.

בחקירה התברר, כי לאורך תקופה ארוכה בוצעו אימונים בתפעול הרחפן. במקביל, בוצע תיאום טלפוני מול המחבלים הכלואים כדי לתאם את הנקודה בה יוטל המטען המוברח באמצעות רחפן, ומשם ייאסף.

בסמוך לנקודת ההברחה איתרו חוקרי השב”כ והמשטרה חבילות ובהן 60 טלפונים שהיו מיועדים להברחה.

ממצאי החקירה מלמדים, כי בנוסף לניסיון ההברחה האחרון, החשודים לקחו חלק במספר הברחות טלפונים לאסירים ביטחוניים בשנים האחרונות, במסגרתן הוברחו עשרות טלפונים לכלואים תמורת כספים מארגוני הטרור.

הטלפונים שנתפסו יועדו עבור מחבלים מארגוני הטרור המרצים תקופות מאסר ארוכות, על מעורבותם בפיגועים וקידום פעילות טרור.

במערכת הביטחון מזכירים, כי המחבלים מובילים מאמץ מתוך כתלי בתי הכלא להנעת פעילות טרור, בייחוד במתווה חטיפה, במטרה להוביל לעסקאות חילופי שבויים.

“הברחות טלפונים מסוג זה נותנות כלים בידיהם של אותם פעילי טרור, אשר בסופו של יום מאפשרים להם לקדם את מאמציהם – וסיכול הברחה זו מנע המשך פעילות זו”, אומרים גורמים ביטחוניים.

היום (חמישי) הוגשו על ידי פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום חמורים נגד החשודים.