“בתום המבצע נשק המנהרות כבר לא יהיה אפקטיבי” • צפו

חיים טוויל
|
כ"ח כסלו התשע"ט / 06.12.2018 14:05
ראש הממשלה הגיע לגבול הצפון ופגש שגרירים זרים לשיחה על מבצע ‘מגן צפוני’ • “אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות, אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה” “הציפייה זה גינוי חד-משמעי של חיזבאללה והטלת סנקציות נוספות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) עם שגרירים זרים בגזרת הצפון, סמוך לכוחות צה”ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות.

בפגישה נטלו חלק שגרירי האיחוד האירופי, בריטניה, צרפת, אוסטריה, הונגריה, סלובקיה, איטליה, פולין, רוסיה, אתיופיה, ברזיל, חוף השנהב, מקסיקו, אוסטרליה וקנדה.

נתניהו עדכן את השגרירים בפרטי מבצע ‘מגן צפוני’ ובכוונות חיזבאללה לשימוש במנהרות נגד ישראל. הוא הדגיש, כי מנהרות חיזבאללה הן ביטוי אחד לתוקפנות האיראנית באזור.

ראש הממשלה ביקש מהשגרירים לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה.

השגרירים קיבלו סקירה מפי אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק וראש אג״ת אמיר אבולעפיה, וסיירו באזור המנהרה שנחשפה על ידי כוחות צה”ל.

“אנחנו שוללים מהאויבים שלנו את נשק המנהרות בשיטתיות ובנחישות, אנחנו עושים זאת גם לחמאס, גם לחיזבאללה, ואנחנו נפעל ככל שדרוש. מי שיתקוף אותנו – דמו בראשו. חיזבאללה יודע את זה וגם חמאס יודע את זה”, אמר נתניהו בתום המפגש.

הוא הוסיף: “אמרתי לשגרירים שהם צריכים לגנות את התוקפנות הזו של איראן, של חיזבאללה ושל חמאס, באופן חד משמעי, וכמובן גם להעצים את הסנקציות נגד הגורמים הללו. הפעולה הזו היא בתחילתה, אבל בסופה נשק המנהרות, שחיזבאללה השקיע בו כל כך הרבה – כבר לא יהיה קיים ולא יהיה אפקטיבי”.

נתניהו הבהיר לשגרירים: “הציפייה של ישראל זה גינוי חד-משמעי של חיזבאללה, הטלת סנקציות נוספות על חיזבאללה, גינוי ודרישה מממשלת לבנון להפסיק את מתן האשראי שהיא נותנת לשימוש בשטחה להתקפות האלה על ישראל. כל זה יעלה בכינוס הקרוב של מועצת הביטחון לדרישתה של ישראל.

“זה צעד מדיני ודיפלומטי חשוב, שמשלים את המאמץ המבצעי ההנדסי שלנו לשלול מחיזבאללה ומאיראן את נשק המנהרות”.