‘גילוי דעת’ עם הגבלות על הרב מוטי אלון נדחה: חשש שיפרק משפחתו

על פי חשיפת חדשות עשר, החליטו שלשת הרבנים הבכירים בציונות הדתית לדחות את פרסום 'גילוי הדעת' המטיל הגבלות על הרב מוטי אלון, כדי לא לפגוע במשפחתו עוד יותר
קובי פינדרוס
כ"ח כסלו התשע"ט / 05.12.2018 23:01

הפרסום נדחה ברגע האחרון: שלושה רבנים בכירים בציונות הדתית החליטו להטיל הגבלות על הרב מוטי אלון בשל התלונה החדשה שהוגשה נגדו, אך בעקבות הפרסום של ‘עובדה’, החליטו השלושה שלא לפרסם את גילוי הדעת כדי לא לפגוע במשפחתו עוד יותר. כך נחשף בחדשות 10 על ידי אבישי בן חיים.

הרב דרוקמן, הרב אליהו והרב אריאל, שלושה מהרבנים המוכרים ביותר בציונות הדתית, דנו בעניינו של הרב אלון על רקע החשדות החדשים נגדו והחליטו לפרסם ‘גילוי דעת’ שבו הוחלט כי הרב לא יוכל ללמד, לא יוכל לקבל מבקרים לפגישות ייעוץ, ויהיה נתון למעקב שיכלול מצלמות בסביבת העבודה שלו.

במהלך דיוניהם שקלו השלושה גם אפשרות של הרחקתו לחו”ל – אך פתרון זה ירד מהפרק מחשש שיש לשמור עליו מאפשרות שיפגע בתלמידים גם שם.

‘גילוי הדעת’ כבר אמור היה להתפרסם, אך נבלם ברגע האחרון בגלל החלטה של הרב דרוקמן, שהעדיף למנוע פגיעה נוספת שעלולה לפרק את משפחתו של אלון.

בעקבות הפרסום של ‘עובדה’ החליטו לבסוף השלושה לרכך את ההנחיות בטרם הגשתן, והם צפויים לעשות זאת בימים הקרובים.

בתוך כך, שוחח הרב שמואל אליהו עם חברת החדשות ואמר: “אנחנו, לא רק שלישיית הרבנים אלא גם ראשי ישיבות אחרים – מה שמעסיק אותנו הוא שלא יחזור הנושא של ברלנד, שיעבור הזמן ויתאספו סביבו חסידים שוטים.

“אנחנו מנסים לראות איך בעוד חצי שנה, כשהגלים יירגעו… הרי הוא איש מאוד כריזמטי, גאון מבחינת האישיות והידע והחדשנות שלו. אני לא יודע אם יש לו כוונה לעשות את זה אבל זה היה כבר. אני לא יכול לחתום שזה לא יהיה”.

הרב אליהו הסביר: “אם חסידיו יראו שאנחנו דורסים אותו ברגלינו, אז הם יתלקטו סביבו כדי להגן על המסכן, אנחנו לא רוצים להגיע למקום הזה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עלילת דם חילול השם
    06/12/2018 03:58
    משה כהן
  1. יש המקנאים ברב אלון שליטא ולא בוחלים בשום דבר יש דין ויש דיין והם עתידיים לתת את הדין וחרדים עשר שהוא אתר שלעיתים קרובות מחלל שם שמים גם בזה שותף לחילול ה’ בושו והכלמו אתם אתר חילוני

  2. הרב אלון.
    07/12/2018 01:23
    פלונית
  3. קצת חמלה. נכון ,שהוא סרח,אבל תבינו הוא חולה ,לא שלט בעצמו, הוא צריך לתת את הדין,אבל לא לתלות אותו בכיכר העיר.
    הוא מסכן שהוא כזה.