“מסע הכפשות”: אדרי הודיע על הסרת מועמדותו למפכ”ל

ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, שנבחר לתפקיד המפכ"ל על ידי השר ארדן, אך לא זכה להמלצת הוועדה למינוי בכירים, החליט לוותר על התפקיד • "ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי"
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 19:27

ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי הודיע הערב (רביעי) כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ”ל המשטרה.

בעקבות פרישתו מהמועמדות – ישנם כעת שני מועמדים חדשים: יורם הלוי ומוטי כהן – מי שמונה השבוע למ”מ המפכ”ל. על אף שהלוי הוא המועמד המוביל, יתכן שמשום שלא נבחר בפעם הקודמת, גם עתה לא ייבחר, כך שכהן יהפוך למועמד המועדף.

בהודעה שפרסם אדרי נאמר: “לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי”.

הוא הוסיף: “לחמתי בצה״ל כסגן מפקד סיירת גולני, לאחר מכן שירתתי במשטרת ישראל למעלה מ-28 שנים בתפקידי ליבה, ביחידות המיוחדות, בתחנות, במרחבים וכמפקד המחוזות המורכבים ביותר וזכיתי להערכה רבה. פיקדתי על עשרות אלפי שוטרים, שעמדו איתי ולצידי בכל תפקידיי באירועים גדולים ומאתגרים למען ביטחון הציבור, בלוחמה בטרור ובפשיעה. אני מצדיע להם”.

לדבריו, “אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל. כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הוועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: ‘יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'”.

המועמד הפורש המשיך: “בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי. אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך ולציבור בישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול שנגרם לי והביע זאת בפני בכל מקום בו ביקרתי”.

הוא ציין כי העדיף לעצור את הסאגה סביבו ולוותר על התפקיד. “ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ״ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי. לכן, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד.

“אני מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד המפכ”ל ואמשיך להירתם לכל משימה למען מדינת ישראל ואזרחיה”.

מוקדם יותר היום פרסמו מקורביו של אדרי מסר זועם נגד מסע ההכפשות שהוא עובר, לטענתם, מאז הוכרז כמועמד לתפקיד המפכ”ל.

המקורבים הגיבו לפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם אדרי נפגש עם בודקת הפוליגרף לפני ביצוע הבדיקה, ולא דיווח על כך כמקובל, לכאורה. ”יובהר כי עוד טרם החליטה הועדה על דרישתה לביצוע בדיקת פוליגרף ועוד קודם לקביעת היועץ המשפטי לממשלה את זהות מכון הפוליגרף, פנה ניצב בדימוס אדרי להתייעצות באשר ליכולתו הבריאותית לביצוע בדיקת פוליגרף במידה ויידרש לעשות כן, לאור עברו הרפואי”, אמרו המקורבים.

”בהתייעצות כלל לא בוצעה הכנה לביצוע הפוליגרף וכן, בניגוד מוחלט לתיאור בכתבה, ניצב אדרי לא תאם ולא ביקש דבר מהבודקת. בדיקה זו היתה מבוצעת בכל מקרה על ידי ניצב אדרי גם לאחר החלטת הועדה”.

בסביבתו של המפכ”ל הפורש הבהירו: ”ניצב אדרי לא הכיר את הבודקת ולא שכר מעולם את שירותיה אלא פגש אותה כבודקת מוסמכת לביצוע בדיקות פוליגרף. אין לו שום קשר לבודקת שנבחרה פרט לפגישת הבירור הרפואי שהתקיימה ביניהם, כאמור עוד טרם החליטה הועדה כי עליו לבצע בדיקת פוליגרף תעסוקתי.

”ניצב בדימוס אדרי נענה לדרישת הועדה לביצוע הבדיקה באופן מיידי ולא היה הגורם שקבע את זהות המכון או הבודק. ניצב בדימוס אדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף שהינה בדיקה מקצועית, אותה הוא מוכן לבצע בכל מכון שידרש.

”כל ניסיון להציג את הדברים אחרת הינו חלק ממסע מתוזמר של פגיעה בשמו הטוב של ניצב (בדימוס) אדרי”, הוסיפו מקורביו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות