לפיד: “אם אתם מתנגדים לליבה – אל תיקחו כסף” • פרוש: “ססמאות”

יו"ר 'יש עתיד' התעמת עם סגן שר החינוך מאיר פרוש, במהלך דיון בהצעה לחייב לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים: "החרדים רוצים שהילדים שלנו יפרנסו אותם" • מאיר פרוש: "בחיים שלך לא תגיע לכתר כשאתה מתנהג כך"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 16:05

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, התעמת היום (רביעי) עם הנציגים החרדים בכנסת, במהלך דיון בהצעתו לחייב לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים.

במהלך הדיון טען לפיד: “אני בעד זהות יהודית ומסורת, אבל האם יש דבר יהודי יותר מלימוד? הגאון מווילנה היה גאון במתמטיקה, שלמה המלך דיבר שבעים שפה ולשון. אז מה פתאום יש בעיה ללמוד אנגלית? הרמב”ם היה רופא. ממתי יש בעיה עם השכלה ליהודים? יש לכם פתרון יותר נוח – שהילדים שלנו, שעושים צבא ומשלמים מיסים, יפרנסו אותם.

“זאת ממשלה שמקדשת את הבערות, שמונעת השכלה מצעירים וחוסמת אפשרויות במקום ליצור אותם. זו המדינה היחידה בעולם שמשלמת לאנשים כסף כדי שלא יעבדו”.

סגן שר החינוך מאיר פרוש השיב לו: “לא האמנתי כאשר שמעתי את המילים הראשונות של הנאום שלך על הדוכן, כי אתה טוען לכתר. אתה חושב שאתה הולך להיות ראש ממשלה. אתה מנסה לפגוע בציבור שלנו, בחיים שלך לא תגיע לכתר כשאתה מתנהג כך. פעם שנייה נכשלת היום בהפרזה של מספרים שלא מתאימים לך. בפעם הקודמת התנצלת על מה שאמרת. אתה מספר לציבור ססמאות”.

לפיד, שעלה שוב לדוכן, הגיב: “אתה אמרת שאנחנו פוגעים בציבור החרדי, אף אחד בעולם לא פגע בציבור החרדי כמו העסקנים שיושבים פה ולא נותנים לו ללמוד מתמטיקה ואנגלית ולפרנס את עצמו.

“מישהו ניסה לפגוע באורח חייכם? אני נכנס לבית כנסת שלך? אני אומר לך שאתה לא יכול לגדל את ילדייך כמו שאתה רוצה? מתמטיקה ואנגלית למען השם. ארגז כלים מקצועי.. ואם אתה לא רוצה ללמד אותם מתמטיקה ואנגלית ואתה רוצה לעמוד פה ולהצהיר על חרותך – אל תיקח כסף. אי אפשר גם להודיע שאתה חופשי ממרותה של המדינה וגם לקחת ממנה כסף. אתה לא רוצה שהם ילמדו – אל תיקח כסף במוסדות שלכם. אבל זה לא קורה”.

לפיד הוסיף: “אמרתי את זה לא פעם, אתם מגנים על דבר שאתם מאמינים בו, אני חושב שאתם טועים, אבל אני יכול לכבד את זה שלאדם יש אידאולוגיה ומגן עליה ומקדיש את חייו אליה. זה הרבה יותר טוב מאשר ראש הממשלה למשל שאין לו שום אידאולוגיה. הוא נגד מתמטיקה ואנגלית? מיקי זוהר נגד מתמטיקה ואנגלית? אמסלם נגד? ודאי שלא! הם עסוקים רק בדבר אחד – בלהכנע לכם. העיקר הכיסא, העיקר הקואליציה הזו עוד שבוע שבועיים. כניעתם אמונתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות