‘בריון חדש בכיתה’ • אחרי ביקורת: תנובה הורידה פרסומת ל’יופלה טיל’

שייע קליין
|
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 15:33
בפרסומת נראה ילד שמח ועליז שמקבל לארוחת עשר יוגורט טיל וצוחק בבוטות על חבריו שקיבלו פירות וירקות • הרשתות החברתיות סערו גם בגלל הרעיון להעדיף מזון עתיר סוכר על פני מזון בריא • גורם בענף לגלובס: “תנובה מייצרת תדמית רעה לכל תעשיית המזון”

 לאחר ביקורת חריפה ברשתות החברתיות: חברת ‘תנובה’ הורידה את הפרסומת החדשה שלה למותג “יופלה טיל” – יממה בלבד לאחר שעלתה לאוויר.

את הפרסומת יצר משרד הפרסום מקאן ת”א, ובה נראה ילד שמח ועליז שמקבל לארוחת עשר יוגורט טיל, וצוחק בבוטות על חבריו שקיבלו מאכלים בריאים כמו פירות וירקות.

באתר ‘גלובס’ דווח, כי שעות ספורות לאחר שהפרסומת עלתה לאוויר, ספגה החברה ביקורת קשה ברשתות – גם בשל סגנון ההתנהגות הפוגעני, ובעיקר בגלל הרעיון להעדיף מזון עתיר סוכר על פני מזון בריא לילדים.

“יופלה, ברכות”, כתבה לתנובה אחת הגולשות, “זכיתם להיות הבריון החדש בכיתה. מה זה אומר על המוצר שלכם שהדרך שבה בחרתם לשווק אותו היא לרדת על כל אותם ילדים שלוקחים לכיתה פירות, וירקות, אוכל מזין ובריא”?

גורם בענף המזון אמר ל’גלובס’: “הפרסומת של תנובה מייצרת תדמית רעה לכל תעשיית המזון”. לדבריו, הוא  “הופתע לרעה” מהעובדה שתנובה עולה לאוויר עם פרסומת שלועגת לילדים שמביאים מזון בריא לבית הספר. “יש ציפייה שכל חברות המזון הגדולות יבינו שאנחנו ב-2018 ושהצרכנים מצפים מאיתנו לדברים אחרים. חשבנו שתנובה שם”.

תנובה הבהירה היום ברשת כי תתקן את הפרסומת. “חשוב לנו להדגיש שמדובר בפרסומת הומוריסטית שלא נועדה לפגוע, כי אם להציע ולהדגיש את הגיוון שילדים מצפים לו בארוחת הבוקר. אנחנו דוגלים בתזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת וצר לנו אם המסר הובן שלא כהלכה”.