וילה באזור שקט: בית הכנסת הסודי של הקהילה היהודית בדובאי נחשף

נתן פרל
|
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 15:10
כבר שלוש שנים שבאישור הרשויות בדובאי פועל בית כנסת, ובו מטבח כשר וחדרי שינה שמיועדים לשומרי שבת • כעת חברי הקהילה היהודית החליטו להיחשף בפני כתבי ‘בלומברג’

הקהילה היהודית הקטנה בדובאי, המונה יהודים אזרחי מדינות אחרות שעוסקים בפיננסים, משפטים, אנרגיה ויהלומים – ייסדה את בית הכנסת הראשון באמירות שעמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

כעת אנשי הקהילה גם חושפים את דבר קיומו.

בית הכנסת נוסד לפני שלוש שנים, כאשר אנשי הקהילה שכרו וילה באזור מגורים שקט ובה הם משתמשים לתפילות. במבנה יש גם מטבח כשר, וחדרי שינה עבור אורחים וחברי קהילה שאינם מחללים שבת.

בכתבה שהתפרסמה היום (רביעי) באתר ‘בלומברג ביזנסוויק’, שני כתבים של הרשת האמריקנית, יונתן פרזיגר ואליסה אודנהיימר, דיווחו על צמיחתה המפתיעה של קהילה היהודית במקום, המונה כ-150 איש.

אלי אפשטיין, תושב ניו יורק שסייע להקים את בית הכנסת ואף תרם ספר תורה, סיפר: “עברנו כברת דרך ארוכה מאז שהתחלתי לנסוע לדובאי לפני 30 שנה. בימים ההם עוד אמרו לי לנסות ולהימנע מלהשתמש בשם המשפחה שלי כי הוא נשמע יהודי מדי”.

למרות השיפור במצב, חברי בית הכנסת מבקשים שלא לחשוף את מיקום בית הכנסת.

ב’בלומברג’ צוין, כי הקמת בית הכנסת, ופרסום דבר קיומו, קשורים להתחממות ביחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולסעודיה, שם רואים בשנים האחרונות באיראן את האיום המרכזי על קיומן.