הגר”ש אליהו על מוטי אלון: מפחדים שמקרה ברלנד יחזור

רבה של העיר צפת חושש מהתקבצות "חסידים שוטים" סביב הרב מרדכי אלון: "אם חסידיו יראו שאנחנו דורסים אותו ברגלינו, אז הם יתלקטו סביבו כדי להגן על המסכן" • על הפגישה של רבני 'פורום תקנה' עם הרב אלון לאחר התלונה נגדו: "אמרנו לו, אתה יודע מה יש פה"
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 13:31

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, שהיה חבר ב’פורום תקנה’ שטיפל בתלונה החדשה נגד הרב מוטי אלון, חושש מהתקבצות “חסידים שוטים” סביב אלון, בדומה למה שאירע בפרשת הרב אליעזר ברלנד.

לדברי הרב אליהו, חברי ה’פורום’ קיבלו את ההחלטה לפרסם את המעשים, וההודעה לעיתונות הייתה כתובה, אך הפרסום של מערכת ‘עובדה’ הקדים אותם.

בשיחה עם חברת החדשות סיפר הרב אליהו: “אנחנו, לא רק שלישיית הרבנים אלא גם ראשי ישיבות אחרים – מה שמעסיק אותנו הוא שלא יחזור הנושא של ברלנד, שיעבור הזמן ויתאספו סביבו חסידים שוטים.

“אנחנו מנסים לראות איך בעוד חצי שנה, כשהגלים יירגעו… הרי הוא איש מאוד כריזמטי, גאון מבחינת האישיות והידע והחדשנות שלו. אני לא יודע אם יש לו כוונה לעשות את זה אבל זה היה כבר. אני לא יכול לחתום שזה לא יהיה”.

הרב אליהו הסביר: “אם חסידיו יראו שאנחנו דורסים אותו ברגלינו, אז הם יתלקטו סביבו כדי להגן על המסכן, אנחנו לא רוצים להגיע למקום הזה”.

הרב אליהו סירב להרחיב אודות תיעוד המעשים לכאורה שביצע הרב אלון, תיעוד שבעקבותיו זומן לפגישה עם הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן והרב אליהו.

“אין ספק שזה שוק, זה היה חד משמעי… אמרנו לרב, אתה יודע מה יש שם. אני צריך לספר לך מה יש? הוא היה שם, הוא יודע”.

במהלך הפגישה, הרב חיים דרוקמן – שגיבה את הרב אלון לפני 5 שנים כשהורשע בשתי עבירות של מעשים חמורים בכוח – כעס על הרב אלון והטיח בו שהוא נתן בו אמון ועמד מאחוריו ולמרות זאת הוא כביכול ביצע את המעשים שוב.

הרב אליהו הדגיש בשיחה עם ‘החדשות’, שהמשטרה לא פנתה ל’פורום’ בעקבות הפרסום ולא דרשה לקבל את התיעוד, אך גם שהוא דאג לכך שהתיעוד לא יגיע למשטרה.

“אם תיעוד כזה מגיע למשטרה מי סומך על זה שהם לא ידליפו?”, אמר הרב אליהו.

הרב ציין כי חברי ‘פורום תקנה’ מטפלים בתלונות נוספות באשר למקרים שלא פורסמו – כפי שדווח אמש ב’החדשות’, אך אין סיבה לפרסם אותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מענין שלא חששתם מכך בסיפור של עזרא שיינברג
    05/12/2018 18:38
    מילי
  1. מענין שלא חששתם מכך בסיפור של עזרא שיינברג? האם בגלל שהוא חברך?