‘הסתערו והשכיבו אותו על הרצפה’: מעצר אלים של נער בשכונת רמות

בשעה 10:30 בבוקר הגיעו שלושה שוטרים לביתו של הנער בשכונת רמות, ביקשו ממנו לצאת - ואז התנפלו עליו ואזקו אותו • עדי הראיה: "מזועזעים" • בתה הקטנה של אחת השכנות החלה לבכות
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 12:10

נער יהודי כבן 16 נעצר הבוקר (רביעי) באלימות על ידי שוטרים בשכונת רמות בירושלים.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו מייצג את הנער.

ארגון חוננו תלונה דחופה לימ”ר ש”י על המעצר האלים, הכוללת עדויות של שכנים ועוברי אורח שהיו עדים למעצר.

מהעדויות במכתב התלונה עולה, כי בשעה 10:30 הגיעו שלושה שוטרים לביתו של הקטין וביקשו ממנו לצאת אליהם. “כשהגיע בסמוך אליהם הסתערו עליו בלא התראה מוקדמת, בלא להציג לו צו מעצר, בלא לבקש ממנו להתלוות לניידת ובלא שעשה לכך דבר או חצי דבר”.

לפי עדי הראיה, השוטרים השכיבו את הקטין על הרצפה ברחוב, אזקו אותו והכניסו אותו לניידת.

עוד מתואר בתלונה, כי עדי הראיה היו “מזועזעים עד עמקי נבכי נשמתם”, ובתה הקטנה של אחת השכנות החלה לבכות מעצם המראה.

מכתב התלונה מסתיים באמירה ובבקשה: “ברור מהעדויות כי המעצר לא בוצע בהתאם לנהלים, אולם הרבה יותר מכך גישת המעצר היתה אלימה ומשולחת רסן. אני מבקש לקבל תשובות ברורות על התוקפנות משולחת הרסן כלפי הקטין”.

ממשטרת ישראל נמסר: “בניגוד מוחלט לנטען, שוב אנו עדים לסרטון המציג את השתלשלות הדברים בחלקם באופן שחוטא לאמת ומעוות את המציאות.

מדובר בחשוד השוהה במעצר בית, ובשעות הלילה הגיעו לביתו שוטרים כחלק מהפיקוח על תנאי המעצר אותם הפר במספר מקרים. במהלך הביקור, וללא כל סיבה, גידף החשוד שוטרת, דחף אותה מחוץ לחצר ביתו וניסה לסגור בחוזקה את השער הכניסה על רגלה.

בשל העובדה כי מדובר בקטין ובשעת לילה, שבו הבוקר השוטרים לביתו והודיעו לו כי הוא מעוכב לחקירה בחשד לתקיפת שוטר, החשוד החל להתנגד וניסה להימלט מהשוטרים אל תוך ביתו, ובשלב זה לא הותיר לשוטרים ברירה אלא להודיע לו על מעצרו, ולאחר שהמשיך בהתנגדותו, השתלטו עליו השוטרים והוא הובא לחקירה”.

מעצר אלים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קפצתם בדיווח
    05/12/2018 13:33
    אני
  1. למה הנער נעצר מלכתחילה? לא שאני מצדיק מעצר אלים במידה ואין התנגדות, אבל מנסה להבין את הסיפור במלואו וכמובן את עילת המעצר