רה”מ: לתת אגרוף לפנים של בעלים מכים I הפתרון לאלימות: צמיד GPS

ראש הממשלה כינס את ועדת השרים המיוחדת לדיון באלימות כלפי נשים: "אני רואה את האלימות נגד נשים כטרור לכל דבר" • הורה: לקדם חקיקת בזק להצמדת צמיד אלקטרוני • ארדן: "מבחינתי ההנחיה הייתה שזה נמצא בראש סדר העדיפויות של תחנות המשטרה"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 11:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה בוועדת השרים למאבק באלימות שהתכנסה הבוקר (רביעי) לקדם חקיקת בזק, ליישום ההצעה להצמדת צמיד אלקטרוני למי שקיבל צו הרחקה על רקע אלימות במשפחה.

במסגרת ההצעה, יוצמד לעבריין צמיד באמצעותו יהיה ניתן לעקוב אחר מקום הימצאו.

בפתח הדיון אמר נתניהו: “אני מתכוון להביא שתי תוצאות – אחת לקורבן ואחת למבצע הפשע. אני רואה את האלימות נגד נשים כטרור לכל דבר. הקורבן או הקורבנות במקרה הזה הן נשים שסובלות אלימות ומכות, ואנחנו מחויבים להוציא לפועל את התוכניות הקיימות”.

נתניהו הוסיף: “אני מבין שיש תקציבים יותר ממה שחשבתי, אבל הם אינם מנוצלים. נפעל עכשיו קודם כל להוציא את הסכומים האלה ובמידת הצורך גם להוסיף”.

“הדבר השני זה הטיפול בגברים המכים”, אמר ראש הממשלה. ”לא מטפלים בטרור רק על ידי זה שמטפלים בקורבן. צריך לטפל בקורבנות הטרור, אבל אף אחד לא היה מעלה על דעתו שנילחם מלחמה בטרור בלי לטפל בטרוריסטים.

“צריך לתת כתף סיוע לנשים מוכות מצד אחד ובצד השני לתת אגרוף לפנים של הגברים המכים האלה או הבעלים המכים האלה. מי שניתן לשקם אותו, בבקשה, אבל בראש ובראשונה שיהיה עונש לפשעים הללו”.

כאמור, נתניהו הורה לקדם בחקיקת בזק וליישם את הצעת החוק של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד למלחמה בעבירות אלימות במשפחה באמצעות פיקוח טכנולוגי, שיגן על נפגעות אלימות במשפחה ויאפשר להן את החופש והביטחון הראוי להן.

על פי הצעת החוק, יוצמד לעבריין או החשוד צמיד אלקטרוני הכולל טכנולוגיית GPS, באמצעותו יהיה ניתן לעקוב אחר מקום הימצאו בכל מקום ובכל עת. באופן הזה תמנע האפשרות לאיים בהפתעה על קורבנותיהם.

השר גלעד ארדן אמר בפתח הישיבה: “אלימות כנגד נשים היא תופעה חמורה במיוחד שחובת כולנו להילחם עד כדי מיגורה. הכנו תכנית לאומית רב שנתית לחיזוק המאבק הזה, ולתת יותר כלים למשטרה ולרשויות הרווחה. במשטרה מבחינתי ההנחיה הייתה שזה נמצא בראש סדר העדיפויות של תחנות המשטרה”.

לדברי ארדן, “אמצעים נוספים, תקנים נוספים וטכנולוגיות והחמרת ענישה זה דברים שאנחנו זקוקים להם. נציג בוועדה מספר דוגמאות לעונשים מקלים, ששופטים נתנו למרות שהמשטרה עשתה את העבודה החקירתית. אנחנו יודעים כשזה מתחיל כך זה יכול להיגמר במקרי רצח. אולי נדבר על עונשי מינימום ואמצעים מרחיקי לכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות