כעת הם כבר מגבים את מגן צפוני: המחנה הציוני שינה ‘דף המסרים’

עם תחילת הפעולה של צה"ל בצפון תקפו במחנה הציוני את ראש הממשלה, אך לאחר כמה שעות עברו לקו ממלכתי: "אנחנו לא נתנהל בחוסר אחריות" • ולאן נעלם בימים האחרונים יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי?
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשע"ט / 05.12.2018 10:49

סיעת המחנה הציוני שינתה אמש את ‘דף המסרים’ שלה על מבצע ‘מגן צפוני’ בגבול לבנון.

בתחילה, שעות לאחר תחילת המבצע, הוציא יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון, מכתב לחברי הסיעה בו כתב: “האופוזיציה דורשת תשובות – האם זה מבצע צפוני או מבצע מגן נתניהו?”

חסון כתב גם שיש סימן שאלה סביב עיתוי המבצע, ותהה האם הוא נועד להזיז את הפוקוס מתיק 4000 כדי לחזק את “תדמית מר ביטחון” של נתניהו.

אלא שלפי דיווח ב’כאן’, כעבור כמה שעות נשלח לחברי סיעת המחנה הציוני ‘דף מסרים’ חדש, בו נכתב: “אנחנו מחזקים את חיילי צה”ל ועל כולנו לאפשר להם לבצע את עבודתם ללא רעשי רקע. מדובר במצב מורכב. אנחנו באופוזיציה נותנים גיבוי מלא למפקדי הצבא וסומכים על הרמטכ”ל שפועל ברצינות”.

במסר נוסף נכתב: “אנחנו לא נתנהל בחוסר אחריות, כמו שנתניהו, התנהל, כראש אופוזיציה, מול אולמרט בזמן מבצע צבאי”.

לפי ‘כאן’, חברי כנסת במחנה הציוני מעריכים ששינוי הקו נובע מביקורת ציבורית שנשמעה כלפי האופוזיציה, על שחלקים ממנה תקפו פוליטית את נתניהו במהלך היום, בזמן הפעילות לסיכול המנהרות.

יו”ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה לנושא בריאיון עם אריה גולן בתכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב’ – ואמרה: “אנחנו בוודאי אופוזיציה אחראית. אנחנו תומכים בצבא הגנה לישראל על כל פעולה שהוא עושה ואנחנו מאחלים הצלחה במשימה. והתמיכה הזאת והאחריות הזאת היא גם להכניס את האירוע לפרופורציה. הביקורת היא לא על צבא הגנה לישראל, היא ביקורת על ראש הממשלה. זו לא סיטואציה שבה חיילנו בעורף האויב. זו פעולה הנדסית בעורף מדינת ישראל. ראש הממשלה הוציא את האירוע מפרופורציה”.

בתוך כך, לפי דיווח של מורן אזולאי מאתר ynet, חברי כנסת מהמחנה הציוני אומרים שיו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נעלם בימים האחרונים. לדבריה, הוא מגיב לאירועים עם הודעות לעיתונות, אבל ביטל את הכנסים שאמור היה להשתתף בהם כמו גם טקסי הדלקת נרות ופגישות.

“בטקס הדלקת הנר של הסיעה אמרו לח״כים כי הוא חולה, אבל נראה שיש משהו אחר”, כתבה אזולאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות