הסתבך: נבדקות כמה תלונות חדשות נגד הרב מרדכי אלון

חיים טוויל
|
כ"ז כסלו התשע"ט / 04.12.2018 22:12
חמש שנים אחרי שהורשע בשתי עבירות של מעשים חמורים בכוח: הוגשה תלונה חדשה נגד הרב מרדכי אלון • הודה בפני שלושה רבנים בכירים שחטא • הוחלט שיפסיק למסור שיעורים – וילך לטיפול • בכיר ב’פורום תקנה’: “החומר קשה הרבה מעבר למה שאפשר לדמיין”

אחרי שהבוקר (שלישי) חשפה אילנה דיין, מגישת התכנית ‘עובדה’, כי חמש שנים אחרי שהורשע בשתי עבירות של מעשים חמורים בכוח – הוגשה תלונה חדשה נגד הרב מוטי אלון ל’פורום תקנה’, הערב  פורסם ב’החדשות’ כי לידי ה’פורום’ הגיעו כמה וכמה תלונות חדשות נגד הרב.

לפי הדיווח,  התלונות החדשות  נבדקות על ידי ‘פורום תקנה’.

על פי הדיווח של מערכת התכנית ‘עובדה’ מוקדם יותר היום, צעיר הגיע ל’פורום תקנה’  – המטפל בנפגעי הטרדה ומעשים חמורים במגזר הדתי – לפני כחודש וחצי, וסיפר כי יצר קשר עם הרב, כדי להתייעץ עמו על רקע מצוקה שבה היה נתון.

לטענתו, התקיימו ביניהם במהלך השנה האחרונה מספר פגישות, שקיבלו במהרה אופי בלתי ראוי והותירו את הצעיר נבוך ופגוע ממעשי הרב הנערץ עליו.

הצעיר תיעד חלק מהמפגשים, כנראה מתוך חשש שיפקפקו בגרסתו – והעביר את התיעוד ל’פורום תקנה’. חברי ה’פורום’ שמעו את גרסתו ונחשפו לתיעוד, ולפי גורם מקורב שנמצא בסוד העניינים, הוא הותיר רושם אמין ביותר.

לפי הדיווח ב’החדשות’, הרב אלון נפגש אתמול עם שלושת הרבנים המטפלים בפרשה: הרב יעקב אריאל – לשעבר רבה הראשי של העיר רמת גן, חבר ‘פורום תקנה’ שטיפל גם בתלונות הקודמות נגד הרב אלון, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, שגיבה את אלון ואפשר לו להמשיך למסור שיעורים בישיבת ‘אור עציון’ גם אחרי הפרשה הקודמת, והרב שמואל אליהו – רבה הראשי של העיר צפת, שטיפל לאחרונה בכמה פרשות של מעשים חמורים בציבור הדתי.

הפגישה נערכה בביתו של הרב אריאל, ובמהלכה הרבנים נחשפו לתיעוד שהציג המתלונן.

הרב אלון הודה בפני הרבנים שהוא חטא, והסכים לקחת אחריות. גורם המעורה בפרטים אומר כי הובן לכל שהרב אלון יפסיק למסור שיעורים וילך לטיפול.

יצוין, כי כבר בשבועיים האחרונים אלון פסק מלתת שיעורים בשל “נסיעה לקברי צדיקים”.

בהודעה שפורסמה ברשימת התפוצה של תלמידיו בימים האחרונים נכתב: “בנושא השיעורים במגדל ובירושלים, נשוב ונעדכן בהקדם. כפי שהודענו כבר השבוע, בשלב זה עקב נסיעתו של הרב השיעורים לא מתקיימים”.

בנו של הרב מוטי אילון, אמר הערב ל’כאן’ על התלונה החדשה: “כרגע אנחנו מתכנסים עם המשפחה ואנחנו לא מעוניינים (-להגיב). ברוך השם, גם ככה מאד קשה לנו”.