רה”מ: תכננו להחדיר מחבלים כדי לכבוש חלקים מהגליל

ראש הממשלה והרמטכ"ל נשאו ההצהרות לראשונה מאז החל מבצע 'מגן צפוני' למיגור מנהרות הטרור של חיזבאללה • נתניהו: "זה איום ממשי עם תעוזה מסוג שלא ידענו בעבר" • איזנקוט: "אוחזים בתוכנית המנהור של חיזבאללה. המבצע יימשך שבועות והוא אושר לפני כחודש"
חיים טוויל
כ"ו כסלו התשע"ט / 04.12.2018 21:08

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מסר הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת יחד על התקדמות מבצע ‘מגן צפוני’ לחשיפת מנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול לבנון.

“המנהרה שנחשפה היום לא תשיג את מטרתה וכך גם יהיה עם שאר מנהרות הטרור”, הצהיר נתניהו. “הכוונה של חיזבאללה היתה להחדיר מחבלים לשטחנו, כחלק ממערכה רחבה שהם תכננו לכיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי עם תעוזה מסוג שלא ידענו בעבר”.

ראש הממשלה סיפר: “הפעולה הזאת היא חלק מפעולות הטרור שנעשות בהכוונת איראן ובמימונה. אנחנו פועלים במכלול פעולות מול איראן בסוריה והשגנו הישגים. הפעולות שלנו הביאו לירידה של עשרות אחוזים במספר הכוחות האירניים בסוריה, אבל אנחנו פועלים גם נגד השלוחה שלהם בלבנון.

“בהנחייתי ובאישור הקבינט צה”ל יצא היום למבצע ‘מגן צפוני’, כדי לסכל את מנהרות הטרור בגבול הלבנון. הפעולה תימשך ככל שיידרש, עד שיושגו כל יעדיה. זו לא פעולה נקודתית, אלא פעולה מתמשכת”.

נתניהו הוסיף: “לצורך הפעולה גייסנו את מיטב היכולות המודיעיניות של צבא ההגנה לישראל ומערכת הביטחון. אלו יכולות כבירות שאין להן אח ורע בשום מדינה. בזכות היכולות הללו כבר נטרלנו מנהרות טרור רבות בעזה וגם שם נשלים את המלאכה”.

לדבריו, “במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק בבניית נשק המנהרות. הן השקיעו מאמצי על בהסתרת הכלי הזה. בשיטתיות, בקור רוח ובנחישות אנחנו מפרקים את הנשק הזה. פיתחנו יכולות לשלול מארגוני הטרור את נשק המנהרות והיכולות הללו הבשילו עכשיו”.

נתניהו הביע את הערכתו למערכת הביטחון ולשר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן – על תכנון הפעילות: “אני מקיים הערכות מצב שוטפות עם הרמטכ”ל וצמרת צה”ל על התקדמות הפעולה. כינסתי את הקבינט כדי שחבריו יהיו מעודכנים. חברי הקבינט היו שותפים להחלטה לאורך כל הזמן. אני מבקש להביע הערכה לרמטכ”ל ולשר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן שהיה שותף בתכנון המבצע”.

נתניהו הדגיש: “חיזבאללה יודעים היטב שמי שיתקוף את מדינת ישראל ישלם מחיר כבד מאוד. בחפירת המנהרות הללו לשטחנו חיזבאללה הפר הפרה בוטה את הריבונות שלנו ואת החלטה 1701 של מועצת הביטחון באו”ם.

“שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה מייק פומפאו על הטלת סנקציות נוספות נגד חיזבאללה. ארה”ב תומכת תמיכה מלאה בפעילותנו נגד תוקפנות חיזבאללה. בימים קרובים אשוחח בנושא עם מנהיגים בעולם, כולל עם מזכ”ל האו”ם. גם לבנון נושאת באחריות כבדה בזה שהיא מאפשרת פעולות כאלה משטחה נגד מדינת ישראל.

“רק לפני שבועיים אמרתי שכדי להבטיח את ביטחון ישראל דרושים אורך רוח וקור רוח ואמרתי שרב הנסתר על הגלוי. גם היום אני מבקש לומר שמה שנגלה לכם עכשיו הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו והפעולות שאנו מבצעים להבטחת ביטחון ישראל בכל הגזרות. עדיין רב הנסתר על הגלוי”.

נתניהו, איזנקוט

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הרמטכ”ל גדי איזנקוט הוסיף, כי מדובר ב”פרוייקט מסווג מאוד של חיזבאללה. יצאנו למבצע כדי להמשיך לפגוע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית. המבצע יימשך מספר שבועות והוא אושר לפני כחודש”.

“אנחנו אוחזים בתוכנית המנהרות של חיזבאללה”, הוסיף הרמטכ”ל. “המבצע יצא לדרך בטרם איום המנהרות הפך לישיר על יישובי הצפון. התושבים יכולים להמשיך בשגרת חייהם ולהרגיש בטוחים. צה”ל תגבר באופן משמעותי את המאמץ המודיעיני והכוננות לכל התפתחות”, אמר איזנקוט.

במהלך אחר הצהריים קיים נתניהו הערכת מצב במשרד הביטחון שבה נטלו חלק איזנקוט, ראש המל”ל מאיר בן שבת ובכירי צה”ל ומערכת הביטחון.

לאחר הערכת המצב התקיים דיון של הקבינט המדיני ביטחוני שבו עודכנו השרים על פעילות צה”ל עד כה במסגרת המבצע בגבול הצפון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות