התרמית נחשפה: כך עברו מבחן תיאוריה תמורת אלפי שקלים • צפו

בלשי משטרה לכדו ליד משרד הרישוי בירושלים חשוד וברשותו אמצעים טכנולוגיים זעירים, טפסים וחותמות מזויפים • כך פעלה שיטת הפעולה שסייעה בהונאה לניגשים למבחן התיאוריה
חיים טוויל
כ"ו כסלו התשע"ט / 04.12.2018 15:49

במשטרה התקבל אתמול (שני) מידע, לפיו בסמוך למשרד הרישוי בירושלים, ישנו אדם הנמצא ברכבו, וככל הנראה מסייע לניגשים למבחן התאוריה לעבור אותו בהצלחה.

בלשי המשטרה נערכו בפעילות מבצעית, והצליחו תוך זמן קצר לאתר את החשוד, בשנות ה-30 לחייו, תושב הדרום. בחיפוש שביצעו  ברכבו נתפסו אמצעים טכנולוגיים זעירים וסמויים, בעלי יכולת שידור לטווח רחוק, כגון מצלמה ואוזניה.

עוד נתפסו טפסים של משרד הרישוי שעל פי החשד הם מזויפים, וכן חותמות הנושאות את שמו של משרד הרישוי, ככל הנראה מזויפות אף הן.

חקירת החשוד במשטרה, חשפה את השיטה בה על פי החשד פעל החשוד, שככל הנראה פנה לעשרות אנשים שביקשו לגשת למבחני תיאוריה והציע להם, תמורת תשלום של כמה אלפי שקלים – ‘סיוע’ לעבור בהצלחה את המבחן.

וכך פעלה השיטה: לפי החשד, צייד החשוד את ‘מבקש השירות’ בטופס ועליו חותמת מזויפים, המקנים לאותו אדם ‘אישור’ להיבחן במבחן התאוריה בעל פה. החשוד היה מצייד את הנבחן במצלמת גוף, מיקרופון ואוזניה זעירים, באמצעותם לפי החשד היה מסייע לו לענות את התשובות הנכונות ולעבור בהצלחה את המבחן.

החשוד נחקר בחשד לשימוש במסמך מזויף, זיוף בכוונה לקבל דבר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.  מעצרו הוארך עד לתאריך 9.12.18.

חקירת המשטרה נמשכת לאיתור מעורבים נוספים.

במשטרה מציינים, כי “מי שהשתמשו בשירותיו של החשוד, נושאים באחריות פלילית שלצידה עונש מאסר, וגם כנגדם תפעל המשטרה ביד קשה ובלתי מתפשרת למיצוי מלוא הדין”.

מכשיר האזנה

צילום: דוברות המשטרה

במשטרה אומרים עוד, כי “מבחן התיאוריה הנו אחד השלבים החשובים והקריטיים אותו נהג צריך לעבור בהצלחה במטרה לקבל רישיון נהיגה כחוק. אדם העוקף את שלב הלימוד ובתחבולות עובר את המבחן החשוב, עלול במעשיו להוות סכנה ממשית לחייו ולחיי ציבור משתמשי הדרך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות