נתניהו: מי שינסה לפגוע בנו – ישלם • הבית הלבן: גיבוי מלא

נתניהו: "גאים במפקדים ובלוחמים על פעולות מורכבות ועל הצלחות מבצעיות כבר בשלבים הראשונים של המבצע" • היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "להפסיק חפירת המנהרות לישראל ולהימנע מהסלמה • קוראים לאיראן ולסוכנים שלה להפסיק פעילות אלימה ופרובוקציות"
חיים טוויל
כ"ו כסלו התשע"ט / 04.12.2018 15:17

ארצות הברית מעניקה גיבוי מלא למבצע ‘מגן צפוני’, אליו יצאה ישראל במטרה להשמיד את המנהרות הטרור של חיזבאללה בגבול הצפון.

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג’ון בולטון, פרסם הודעה שבה נאמר: “ארצות הברית תומכת במאמצי ישראל להגן על ריבונותה. אנחנו קוראים לחיזבאללה להפסיק את חפירת המנהרות לשטח ישראל ולהימנע מהסלמה”.

היועץ האמריקני לביטחון לאומי הוסיף: “אנחנו גם קוראים לאיראן ולכל הסוכנים שלה להפסיק את הפעילות האלימה והפרובוקציות במזרח התיכון שיוצרות איום בלתי מקובל על ביטחון ישראל והאזור כולו”.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למבצע ‘מגן צפוני’.

“צה”ל יצא הבוקר למבצע ‘מגן צפוני’ שמטרתו חשיפת ונטרול מנהרות טרור מלבנון”, אמר נתניהו. ”אנו גאים במפקדים ובלוחמים של צה”ל על הפעולות המורכבות ועל הצלחות מבצעיות כבר בשלבים הראשונים של המבצע”.

ראש הממשלה הבהיר: ”מי שינסה לפגוע במדינת ישראל – ישלם מחיר כבד. אנו פועלים בנחישות ובאחריות בכל הגזרות במקביל. נמשיך בפעולות נוספות, גלויות וסמויות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל”.

נתניהו שב לפנות בוקר לישראל מפגישה מדינית-ביטחונית עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שהתקיימה בבריסל.

ראש הממשלה עדכן את מזכיר המדינה האמריקני על מבצע “מגן צפוני” ואמר לו שהמנהרות החודרות שבנה חיזבאללה הן הפרה בוטה של הריבונות הישראלית ושל החלטת מועצת הביטחון של האו”ם 1701.

נתניהו הדגיש בפני פומפאו שיש למנוע את התוקפנות האיראנית בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות