הנגבי: “מסכלים את ההפתעה של נסראללה” • ביבי לקבינט: ‘לשתוק’

במערכת הפוליטית מגבים את מבצע 'מגן צפוני' להשמדת מנהרות הטרור של חיזבאללה • יו"ר האופוזיציה: "ראש הממשלה חיפש סיבה לדחות את הבחירות ויכול להשתמש בזה"
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התשע"ט / 04.12.2018 09:31

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ בירך הבוקר (שלישי) על יציאת צה”ל למבצע ‘מגן צפוני’, להשמדת מנהרות טרור של חיזבאללה בגבול הצפון.

״מברך על פעולת צה״ל להשמדת מנהרות החיזבאללה, שנועדה להסיר איום חמור מעל מדינת ישראל ותושבי הצפון. שוב מוכיחה ישראל את יכולותיה המודיעיניות והמבצעיות הגבוהות מול כל מזימה ומול כל אוייב״, אמר כ”ץ.

״יש לשבח את ראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו על שלמרות הלחצים הקשים, הוביל תהליך נכון של קבלת החלטות בקבינט הביטחוני, תוך הפעלת שיקול דעת רחב ומקיף לטובת ביטחון מדינת ישראל”.

השר צחי הנגבי אמר: “‘ההפתעה’ שהכין נסראללה לתושבי הצפון מסוכלת בזכות מודיעין איכותי, טכנולוגיה פורצת דרך, תעוזה מבצעית ונחישות חסרת פשרות של ראש הממשלה, הרמטכ״ל והקבינט”.

סגן השר מייקל אורן מכולנו: ”השמדת מנהרות החיזבאללה על ידי צה”ל משקף את החוכמה בהימנעות מהמזימה האיראנית להסיט את ישראל למלחמה נגד החמאס, בן בריתה של החזיבאללה. על העולם להעריך את האיפוק הישראלי כלפי החמאס ולעמוד עם ישראל כנגד התוקפנות הבוטה מצד נציגי איראן בלבנון”.

ח”כ מוטי יוגב מהבית היהודי: “ניטרול אותן מנהרות שחדרו לישראל למטרות פיגוע, זה המינימום אותו חייבת ממשלת ישראל לבצע, בכדי להגן על אזרחיה. זו גם אזהרה לחיזבאללה ואמירה לעולם, ישראל תגן על תושביה בפני כל איום המסכן את חייהם”.

ח”כ יואב קיש: “שנים של הערכות מתנקזות לבוקר אחד. מהלך חשוב ואסטרטגי של צה”ל שיכול לצאת לפועל לאור השקט בגזרה הדרומית”.

קיש הוסיף: “מעריך את ראש הממשלה והקבינט הישראלי על אחריות ותבונה מדינית וביטחונית. התסכול (הלגיטימי) בשל האיפוק הישראלי מול ירי החמאס מקבל תפנית”.

בראיון לגלי צה”ל אמרה יו”ר האופוזיציה ציפי לבני: “מקווה שבעוד זמן קצר נחשיב את האיום הזה כ’איום שהיה’. ראש הממשלה חיפש סיבה לדחות את הבחירות והוא יכול להשתמש בזה”.

לקראת היציאה למבצע הונחו שרי הקבינט שלא להתראיין בתקשורת על הנושא. האמריקנים עודכנו על המבצע מראש ככל הנראה ונושא המבצע ועיתויו עלה בשיחה בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה אמש במשך שעות ארוכות בבירת בלגיה, בריסל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות