הרצח בשועפט • אחד נשבר והפליל – החשודים הודו במעשה

מעצרם של חמישה מהחשודים ברצח הנער הערבי הוארך ב-8 ימים; מעצרו של חשוד שישי הוארך ב-5 ימים • החשודים, שלושה קטינים ושלושה בוגרים מבית שמש, הר נוף והיישוב אדם, אינם משתייכים לימין האידיאולוגי • אחד החשודים מ"משפחה מאוד מכובדת, בית חרדי"
שי וייספיש ואליעזר היון
ח' תמוז התשע"ד / 06.07.2014 13:05

החשד – פעולת נקם על רקע לאומני:  כמה מהחשודים ברצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר בן ה-16 משועפאט הודו היום (ראשון) במעשה. תחילה הודה אחד מהשישה במעשה, הפליל את חבריו והוביל לכך שכמה חשודים נוספים הודו גם הם.

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הערב בשמונה ימים את מעצרם של חמישה מהחשודים ברצח. מעצרו של חשוד שישי הוארך בחמישה ימים.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השישה ב-15 ימים. על החשודים נאסר עדיין להיפגש עם עורכי דינם. בכוונת עורכי הדין לערער על הארכת המעצר. 

החשודים – המתגוררים בבית שמש, ההתנחלות אדם ושכונת הר נוף בירושלים – נעצרו אתמול בלילה והבוקר. לחלק מהעצורים רקע חרדי.

במשטרה ובשב”כ משוכנעים כי הרצח פוענח ושבידי החוקרים נמצאים החשודים שאכן עומדים מאחורי המעשה המזעזע.  

מפרטי החקירה עולה כי אבו-ח’דיר נחטף סמוך לביתו שבשכונת שועפט.  בדרך החוטפים הממו אותו, שרפו את גופתו והשליכו אותה ביער ירושלים.

חוקרי שב”כ והמשטרה הצליחו להגיע גם אל המכונית ששימשה, על פי החשד, את החוטפים.

עוד עולה מהחקירה כי הרכב אחר של כמה חשודים מתוך השישה שנעצרו, הגיע יומיים קודם לכן לשועפט, שם ניסו לחטוף ילד בן תשע, מידי אמו. משנכשלו – נמלטו מהמקום.

קבוצת נערים קיצונית

מהחקירה עולה כי אין מדובר בהתארגנות מסודרת, אלא ככל הנראה מדובר ביוזמה פרטית של קבוצת נערים קיצונים שמכירים אחד את השני. לפי המשטרה, הם אינם משתייכים לקבוצות הימין האידיאולוגי, והרצח בוצע כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת בחורי הישיבה הי”ד. שלושה מתוך השישה הם קטינים.

 אביו של אחד החשודים הכחיש בשיחה עם חדשות 2 Online את החשדות נגד בנו, ואמר: “הוא לא קשור לזה”.

החשודים מיוצגים על ידי עו”ד מחוננו: עדי קידר, אהרון רוזה, בנצי קבלר ואורי קינן.

עו”ד עדי קידר מחוננו, המייצג שניים מהחשודים הקטינים, אמר: “בשלב הזה רב הנסתר על הנגלה. המשטרה ושירות הביטחון הכללי נקטו הליך קיצוני של מפגש עם עורך דין ואנו מערערים על כך. אני מקווה שהצעד הדרסטי הזה לא יגרום לכך שמישהו יודה במעשה שהוא לא עשה. לגופן של החשדות אנחנו מנועים מלהגיב ולא מודעים למלוא הפרטים. אנו יודעים שיש כיוונים נוספים, שהם לאו דווקא לאומניים”.

בסרטון אבטחה שהגיע לידי המשטרה, ומוצג כאן,  נראים שני בני אדם הולכים בסמוך לחנות שממנה נחטף, לכאורה, הנער בליל הרצח.

“לא דיבר על נקמה”

בת זוגו של אחד החשודים, אמרה לאתר וואלה: “אני לא יודעת כלום. הוא לא עונה לטלפון ממוצאי שבת. ב-23:00 ומשהו הלכתי לישון. אמרתי לו לילה טוב ואז בבוקר ראיתי שהוא התקשר ב-2:00 בלילה ולא שמעתי כי ישנתי. בבוקר הבנתי שמשהו מוזר קורה כי הוא תמיד מתקשר אליי כשהוא קם. ידעתי שקרה משהו”.

היא סיפרה כי החשוד לומד במכללה ועובד בבית עסק של אביו, ולו עוד תשעה אחים ואחיות. “זו משפחה מאוד מכובדת. הם בית חרדי, אבל הוא דתי”. בהתייחס לחשד כי הרצח בוצע כנקמה על רציחתם של שלושת בחורי הישיבה, אמרה: “הוא בחיים לא דיבר על נקמה. אני בחיים לא אאמין שהוא עשה משהו כזה. הוא לא יסכן את החיים שלו בשביל דבר כזה, אני מכירה אותו”. לדבריה, לפני ימים ספורים אמר החשוד על שלושת החטופים: “שהם מסכנים ושצריך להתפלל עליהם”.

אבו חדיר, נער בן 16 משכונת שועפט שבירושלים נעדר מביתו מיום רביעי בלילה, וגופתו נמצאה שרופה ביער ירושלים. חוקרי המשטרה חשדו כי הנער נחטף ונרצח בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלשת הנערים הישראלים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, ואייל יפרח.

בנתיחת גופתו של הנער השתתף גם רופא פלסטיני, ואתמול (שבת) אמר גורם פלסטיני כי אבו חדיר הוצת בעודו חי, ואף סבל מאלימות קודם מותו.

בעקבות הרצח פרצו בימים האחרונים מהומות במגזר הערבי, בעיקר בירושלים, ובערי המשולש ובנצרת. במהלך העימותים שכללו ידויי אבנים על שוטרים ועל אוטובוסים, יריית זיקוקים, והשלכת בקבוקי תבערה, נפצעו לפחות עשרה ישראליים.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשה להאמין
    06/07/2014 17:12
    איציק
  1. קשה להאמין שיהודי מסוגל לעשות דבר כזה ולרצוח ולשרוף נער/ילד ללא עוול בכפו אפי’ שהוא ערבי, צריך לבדוק מי זאת אמא שלהם האם היא יהודיה??!!

    • noko   06/07/2014 18:53

      למה חסר הורים יהודים שרצחו ל”ע את הילדים שלהם????? לא ערבים!! את הילדים!!

    • יוסי   06/07/2014 19:43

      גם עדן זאדה, עמי פופר ואחרים

    • שלומי מלכה   06/12/2016 15:36

      זה יכול ליקרו לכל אחד דרך אגב אפי’ השופט אמר שהוא לא מאמין שהם עשו כזה דבר וזה יכול ליקרה לכל אחד אפי’ לבן שלי

  2. מזעזע !! אני בהלם שזה יהודי זה כ
    06/07/2014 21:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. (וכאן בטח יתנפלו עליי), באיזה שהוא מקום אני די מבינה אותם. יש הבדל גדול בין רצח הבנים שלנו לרצח אבו חדיר. הבנים שלנו נרצחו *סתם* ! אבו חדיר נרצח בגלל התסכול, אזרחי ישראל לא מרגישיפ בטוחים במדינה שלהם, אנחנו מפחדים לצאת מהבית מפחדים ללכת ברחוב מפחדים לנשום כדי שלא יהרגו אותנו והמדינה לא עושה כלוםםםםםם כלווווםםםםםם רק דיבורים דיבורים דיבורים, אז היו כמה חבר’ה שהחליטו שנמאס להתלונן על הממשלה, הגיע זמן לעשות מעשה, ועשו מה שעשו.

    זה לא מוצדק, אבל מובן..

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/07/2014 00:13

      את מטומטמת. רצח זה רצח

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   07/07/2014 08:31

      הוא לא היה קשור לרצח השלושה בשום צורה. זה בדיוק כמו שהיו רוצחים אותך בגלל רצח השלושה! מה הם הועילו, הרוצחים של אבו חדיר? עכשיו נרצחו 4 נערים שלא עשו שום דבר רע!!