רבני הפלג לאבי רובינשטיין: “אזהרה נמרצת, סלקו את ידיכם מהיכל ה'”

רבני 'הפלג הירושלמי' פרסמו מכתב חריף נגד כוונת עיריית בני ברק להרוס את בית הכנסת 'דרכי שמואל' בשכונת קרית הרצוג • "הזדעזעי ארץ, היכן נשמע שבתואנות שוא ובעלילות דברי שקר ניגשים להילחם עם מלך מלכי המלכים שבביתו" • פעיל לחרדים 10: "זה מזכיר פעולות אנטישמיות"
דוד ליבוביץ
כ"ה כסלו התשע"ט / 03.12.2018 11:01

מכתב חריף כנגד ראש עיריית בני ברק: רבני הפלג הירושלמי פרסמו היום [ב] מכתב חריף כנגד כוונתו של אברהם רובינשטיין ראש עיריית בני ברק, להרוס את בית הכנסת ‘דרכי שמואל’ שבקרית הרצוג המשתייך לתנות ‘בני תורה’.

בית הכנסת נבנה בתקופת כהונתו של ראש העיר הקודם חנוך זייברט ולטענת העירייה שוכן ב’שטח ירוק’ ומכאן שיש לפנותו.

במכתב שפורסם בחתימתם של הגר”צ פרידמן, הגר”א דויטש, הגר”ש מרקוביץ ורבנים נוספים, נכתב: “הזדעזעי ארץ והתגעשו מוסדי תבל, היכן נשמע שבתואנות שוא ובעלילות דברי שקר ניגשים להילחם עם מלך מלכי המלכים שבביתו.

“אין זאת אלא שצרות העין והשנאה נתגברו בעוונותינו הרבים באין מעצור, ואנה נישא את חרפתינו”.

במכתב פונים הרבנים באופן ישיר לראש העיר רובינשטיין וכותבים: “ולראש העירייה ר’ אברהם רובינשטיין הי”ו, אנו פונים באזהרה נמרצת: אל נא תרעו, סלקו ידיכם מהיכל ה’… כל מי אשר לו יד וחלק במעשה פשע ורשע כזה יהיו מחוייבים לנהוג בו כדין המפרש בשולחן ערוך”.

פעיל של הפלג הירושלמי אמר בראיון לחרדים 10: “אני משוכנע שעושים את זה כי שונאים אותנו, מדובר בבית הכנסת איפה נשמע שמפנים כזה דבר, זה מזכיר התנהגות של אנטישמים בגרמניה”.

עוד אומרים בפלג: “צריך להבין לא מדובר בקראוון רעוע, אלא במבנה יצוק מביטון והוא יעמוד ב”ה עוד שנים רבות. בית המדרש שלנו הוא חוקי, ובמובן הזה אינו שונה משאר בתי הכנסת שבקרית הרצוג. גם שאר בתי הכנסת בשכונה נמצאים במעמד דומה, אותו סטאטוס חוקי, כך בעיריית בני ברק התנהלו הדברים מאז ומעולם וכך הם ימשיכו להתנהל.

“מה שאומרים בעירייה כעת אלו שקרים שצריך להפריך אותם, זהו שטח פתוח שמיועד לשימוש עירוני. יצויין כי לכל ציבור מקצים שטחים, ואנו בנינו בית מדרש בתיאום עם העירייה הקודמת, ורק אחרי האישור המפורש מהנהגת העיר יצאנו לדרך. המקום זה אף חוקי יותר מהמקומות האחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות