מירי רגב נגד רוני אלשיך: “ממשיך לחפש כותרות, מוכיח שאין לו מילה”

שרים וח"כי בליכוד יצאו להגנת ראש הממשלה בעקבות המלצות המשטרה בתיק 4000 - ותקפו את המפכ"ל היוצא • שרת התרבות: "עושה הכול כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן" • זוהר: "מתנת פרידה ממי שלא הפסיק לרדוף את משפחת נתניהו" • לפיד: "יום עצוב"
אריה ריבקינד
כ"ד כסלו התשע"ט / 02.12.2018 15:07

חברי כנסת ושרים בליכוד תקפו היום (ראשון) בחריפות את מפכ”ל המשטרה היוצא, רוני אלשיך, בעקבות פרסום ההמלצות הקובעות כי ראש הממשלה חשוד בעבירות שוחד בתיק 4000 רגע לפני פרישתו מהתפקיד.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, האשימה כי אלשיך “ממשיך לעשות הכול כדי שטריקת הדלת ביציאתו מהתפקיד תהיה חזקה ככל שניתן. לאחר שניסה לחבל במינויים של מי מהמומלצים לתפקיד המפכ”ל, הוא ממשיך לחפש את הכותרות”.

רגב הוסיפה: “ביום כניסתו לתפקיד הבטיח אלשיך שמשטרת ישראל תחדל מפרסום המלצות בעניין חקירות. גם ביום יציאתו הוא מוכיח שאין לו מילה – לא רק שהוא לא עמד בהבטחתו, הוא עושה בדיוק הפוך”.

על ההמלצות אמרה השרה רגב: “אני סומכת על ראש הממשלה ורעייתו. הם אנשים ישרים והגונים ששמים לנגד עיניהם את טובת מדינת ישראל ואזרחיה. הגיע הזמן לחדול מתלות את נבחרי הציבור בכיכר העיר. ראש הממשלה, המשך בכוחך זה והצלח”.

השר אופיר אקוניס אמר: “אני מגבה את ראש הממשלה נתניהו באופן מוחלט ובטוח כי אין בסיס להמלצות המשטרה”.

השר יובל שטייניץ הביע גם הוא תמיכה בראש הממשלה: “אני מחזק את רה”מ, ומקווה שההמלצות תישארנה בגדר המלצות בלבד, כפי שקרה בהרבה מקרים אחרים”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: “המלצות המשטרה בתיק 4000 הן שערורייה בשל אכיפה סלקטיבית. פוליטיקאים מנהלים סחר מכר מול מערכות תקשורת ולא ראינו שהומלץ להעמיד לדין את מובילי חוק ישראל היום. עולם של אכיפה סלקטיבית הוא עולם ללא צדק. אני סומכת על היועמ”ש שיבחן את מפת ההתנהלות התקשורתית בטרם יכריע בתיק”.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד אמר: “מדובר במתנת פרידה של רוני אלשייך שלא הפסיק לרדוף את משפחת נתניהו בשנים האחרונות ולצערנו כך הוא ייזכר. אני פשוט לא מצליח להבין איך המשטרה מדברת על שוחד, יש פוליטיקאי במדינה שלא דיבר עם גופי התקשורת בנוגע לסיקור שלו? אין לי ספק שהיועץ המשפטי לממשלה לא יאשים את נתניהו בעבירות שוחד”.

מנגד, חברי כנסת באופוזיציה קראו לנתניהו לעזוב את תפקידו בעקבות המלצות המשטרה.

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, אמר: “נתניהו הפך לנטל על ישראל. עליו להתפטר מתפקידו. ראש ממשלה עם כל כך הרבה פרשיות שחיתות, אדם שמונע על ידי אובססיה חולנית על מה יגידו עליו בתקשורת, לא יכול להנהיג את המדינה. כל יום נוסף בתפקידו הוא נזק לאזרחי ישראל”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב: “זה יום עצוב, עצוב לכל אזרח ישראלי, בין אם הצביע ‘ליכוד’ ובין אם לא, שבו ראש הממשלה מואשם בעבירות חמורות כל כך. עצוב גם לכל מי שמכיר את נתניהו עשרות שנים כמוני, כמו אחרים, וראה את תהליך ההשחתה שנגרם מזה שהוא יותר מידי שנים בשלטון.

“למדינת ישראל מגיע יותר. היא לא יכולה להמשיך לחיות עם ראש הממשלה שעסוק בתיקים שלו, בעורכי הדין שלו, בחשדות החמורים כלפיו ולא יכול להתפנות לעבודה שלשמה הוא נבחר. הליכוד צריך לבחור מישהו אחר משורותיו שיוביל את המדינה עד לבחירות שיבואו במהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות