חשבנו שאת אחרת: הבלוף של בלוך?

יענקי פריינד
|
כ"ד כסלו התשע"ט / 02.12.2018 14:48
את הקמפיין שלך עשית על גב התושבים הפשוטים שבאמת רצו עיר יותר נקייה. אבל לא רק ניקיון של רחובות, אלא ניקיון כפיים • אבל, מתברר שלא ניקיון ולא כפיים

ד”ר עליזה בלוך,

ברוכה הנכנסת לתפקידך ומזל-טוב על הקואליציה החדשה.

באמת חיכינו בכיליון עיניים לכניסתך לתפקיד. עשית רושם של אשה מיוחדת וישרה, אשה שלא שייכת לפוליטיקות ולקומבינות, חייכנית שמתמודדת לראשות העיר בקמפיין שקוף, נקי וישר. הצבענו לך ונלחמנו עבורך.

אבל לצערנו, מהר מאוד גילינו שמאחורי המילים היפות, עומדת פוליטיקאית מהזן הישן. רק הרבה יותר מתוחכמת.

במקום לצאת בגלוי ולספר לתושבים מי תומך בך, ואיזה חסידים מריצים אותך לראשות העיר, באת וסיפרת לנו שאת המתמודדת של התושבים הפשוטים; בו בזמן שנתת לגדולי התומכים בך לפעול בשקר, להצהיר תמיכה במועמד אחד, בעוד בפועל מאחורי הפרגוד הם הצביעו לך או ישבו בבית – כשבידם סיכום ברור, שיום למחרת הבחירות, הם יובילו את העיר, ייקחו את כל התופינים, וינהלו אותך. כפי שבית שמש כבר התרגלה משכבר הימים, שכאן ראש העיר לא מנהל, אלא מנהלים אותו.

את הקמפיין שלך עשית על גב התושבים הפשוטים שבאמת רצו עיר יותר נקייה. אבל לא רק ניקיון של רחובות, אלא ניקיון כפיים.

אבל מתברר שלא ניקיון ולא כפיים: הכל עסקאות אפלות שנסגרו בהחבא, בנסתר, תוך שקר אחד גדול של תמיכת ידידיך במועמד אחד כלפי חוץ, כשבפועל, תמורת  ניהול העיר – תמכו בך.

אנו התושבים הפשוטים שהצבענו לך ותמכנו בך, הקמנו מטה והבאנו קהלים נרחבים, אמנם לא היינו שייכים לדגל התורה, אבל ודאי שאיננו שייכים לאגודת ישראל, שמעולם לא הסתכלה לעברנו.

יתירה מכך, אם אי-פעם נזקקנו לעזרה, לא חלמנו בכלל להתקשר אל אחד מהנציגים החסידיים; ידענו שהם עסוקים לדאוג לאנ”ש, עסוקים בעצמם, לא בניקיון ולא בכפיים.

במשמרת שלך, קיווינו שהדבר ישתנה. שגם אם לא כולם יכנסו לקואליציה, לא יהיה מצב שמי שדואג לעצמו יוביל את סדר היום בבית שמש; שלא יהיה מצב שהקצאות יינתנו רק לפלח אחד באוכלוסייה. אבל כנראה שחלמנו לשווא, כנראה שגם אצלך הבטחות לחוד ומעשים לחוד.

ימים ספורים קודם הבחירות התראיינת ברדיו ‘קול ברמה’ ואמרת: “אני חושבת שהבשורה של העיר בית שמש, לא עוד מועמד לחרדים או לא מועמד לחילוניים, הסיפור הזה נגמר, אני מועמדת של התושבים, לא של ציונים דתיים ולא של חילוניים ולא של חרדים ולא של אתיופים ולא של רוסים, של כולם, העובדה, שצריך לקחת בחשבון, יש פה מאה עשרים ושתיים אלף תושבים שצריכים לקבל מענה, וזה שאתה לא מגור זה לא אומר שלא תקבל בניין, וזה שאתה לא מבעלז לא אומר שלא תקבל. הגיע הזמן לראות בנו אנשים”.

אז זהו, שעולם כמנהגו נוהג.

לפי הקואליציה החדשה, אם אתם מגור או מבעלז תמשיכו לקבל בניין, ואם אתם לא מגור ומבעלז אז תמשיכו לא לקבל בניין. ומי שדאג למוסדות החינוך של גור ובעלז בשנים האחרונות, הוא זה שימשיך לדאוג לחינוך בעיר בשנים הקרובות – דהיינו למוסדות של גור ובעלז.

ואולי כן נראה רק שינוי אחד: יתכן ועוד כמה חסידויות יצליחו להתקבל ל’רשימת המקבלים’ במשמרת של עליזה בלוך. אבל אם אתם אמריקאים, מודרניים, ליטאים וספרדים – אז אנא, תשכחו מעליזה בלוך בשנים הקרובות,

היא לא פה בשבילכם.