שקד: כל דבר ייבדק בפינצטה? • הערכה: מנדלבליט יאשר את המינוי

שרת המשפטים: "צריך לבטל את הוועדה למינוי בכירים. היא מיותרת. לא צריך שבכל דבר ובכל מעשה יחפרו, ינברו ויחפשו עילות לפסילת מינוי" • יריב לוין: "כל שיטת המינויים הנוכחית בעייתית מאוד" • במשרד המשפטים מעריכים: מנדלבליט ייתן 'אור ירוק' להבאת מינויו של אדרי לממשלה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ד כסלו התשע"ט / 02.12.2018 09:36

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (ראשון), בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’ להחלטת הוועדה למינוי בכירים, שלא למנות את משה אדרי למפכ”ל המשטרה ואמרה: “לא צריך שבכל דבר ובכל מעשה יחפרו, ינברו ויחפשו עילות לפסילת מינוי. לא יכול להיות שמסתכלים על כל מעשה בפינצטה”.

לדברי שקד, זה טבעי שמועמד נפגש עם אנשים שמתנגדים למינויו ואין צורך לדווח על כך.

“אדרי לא עבר עבירה פלילית”, הסבירה שרת המשפטים.

שקד הוסיפה, כי יש סיבות מיוחדות לממשלה לאשר את המינוי למרות החלטת הוועדה. “שניים מחברי הוועדה כתבו חוות דעת בהירה והגיונית בעד המינוי והסיבה שבגללה השופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו”ר הוועדה, ופרופסור טליה איינהורן החליטו שלא לאשר את המינוי אינה קבילה ולוקה בחוסר סבירות”.

בדבריה, שקד מחזקת את דבריו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שאמר ביום שישי כי ההחלטה “לא הגיונית ולוקה בחוסר סבירות קיצונית”.

שקד ציינה כי כבר לפני כחודשיים אמרה כי צריך לבטל את הוועדה למינויים בכירים: “הוועדה הזאת מיותרת כי בדיקת טוהר המידות נעשית במשרד המשפטים. הוועדה הזאת מסרבלת את התהליך”.

השר יריב לוין אמר על פסילת מינויו של משה אדרי: “כל שיטת המינויים הנוכחית היא בעייתית מאוד”.

לוין הדגיש כי בוחרים ממשלה, כדי שהיא תוכל למשול ושרים כדי שיוכלו לעבוד. “אם ארדן יחליט להביא את המינוי לממשלה אני אגבה אותו. אנחנו צריכים לעודד אנשים שמוכנים לקחת גם סיכונים”, אמר השר.

לוין התייחס לוועדה למינוי בכירים: “אני קראתי לבטל את הוועדה. אני מביע את עמדתי, ולא תמיד יש לה רוב. בתחילת הדרך הייתי כמעט קול בודד, אני שמח שיותר אנשים מסכימים. אני חושב שהתהליך פגום מיסודו, ונדמה לי שהאירוע הנוכחי מוכיח את זה ביתר שאת”.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, צפוי לגבש בימים הקרובים את עמדתו לנוכח רצונו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להביא את מינוי ניצב צ’יקו אדרי למפכ”ל לממשלה, למרות חוות הדעת של ‘ועדת גולדברג’ שפסלה את מינוי.

מנדלבליט צפוי ללמוד לפרטיה את חוות הדעת של חברי הוועדה – דעת הרוב והמיעוט – ולקיים התייעצויות בנושא.

אולם, במשרד המשפטים מעריכים כי בסופו של דבר יתן מנדלבליט אור ירוק לשר ארדן להביא את המינוי לממשלה, משום שוועדת גולדברג לא הוקמה מכוח חוק אלא מכוח החלטת ממשלה בלבד, והיא ועדה מייעצת וממליצה ולא ועדה ממנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות