גפני: תפגע בעץ • ראש העיר פ”ת: בין אדם לחבירו זה גם על עץ’ניקים

ח"כ משה גפני נשא דברים ב'שבע ברכות' ואמר לראש עיריית פ"ת: "תמיד יש איזה שהוא יצר הרע לפגוע בחרדים. אז תעשה את זה על 'עץ'" ראש העיר הגיב בנאומו: "מכבדים את כולם, גם עץ'ניקים מכבדים... האבות היו מכבדים את כולם"
אריה ריבקינד
כ"ב כסלו התשע"ט / 30.11.2018 12:57

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, נשא אמש (ליל שישי) נאום בשמחת ‘שבע ברכות’ לבנו של חבר מועצת עיריית פתח תקווה מטעם יהדות התורה, ישראל פרידמן.

באירוע השתתף ראש העיר החדש רמי גרינברג, שהותיר את יהדות התורה מחוץ לשורות הקואליציה.

“חרגתי ממנהגי לדבר בשבע ברכות, לכבודך, אני רואה בזה הזדמנות”, פתח גפני. “אני מאוד מקווה שהקדנציה הזו תהיה קדנציה טובה, טובה לך בראש ובראשונה, אתה נבחר ציבור וכראש עיר אתה מייצג את כל התושבים אז שתהיה לנו קדנציה טובה”.

גפני המשיך: “אנחנו, הציבור החרדי, תראה, תמיד יש איזה שהוא יצר הרע לפגוע בחרדים. אז תעשה את זה על ‘עץ’… (צחוק בקהל. רמי גרינברג מסתכל על גפני קצת מופתע, אבל מחייך).

אלא שאז הגיע תורו של ראש העיר לשאת דברים – והוא הטיף לגפני מוסר: “רוב המצוות שבתורה זה בין אדם לחברו, ואהבת לרעך כמוך, זה להקריב מעצמך, אנחנו רואים בכל הפרשיות של ספר בראשית, את האבות שלנו, מעשה אבות סימן לבנים, גם אברהם, גם יצחק, גם יעקב – קודם כל לתת, לכבד, גם גויים, גם לא גויים, קודם כל מכבדים את כולם, גם עץ’ניקים מכבדים… האבות היו מכבדים את כולם”.

גפני מרים מבטו, ושואל: “גם את סדום?”

ראש העיר: “גם את סדום. מתפללים על סדום ונלחמים עליה, על כל אחד. הגדולה של בן אדם בעולם הזה, שהוא עולם זמני, זה לראות ההיפך, אני אמרתי את זה מקודם, אם הכל קל לך והכל פשוט, סימן שאתה לא באמת מתמודד”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש חרדים בקואליציית גרינברג.
    01/12/2018 19:08
    איכפתניקית
  1. ומעניין אותו רק עצמו.

  2. לאן הגענו??? בושה וחרפה, כך נראה שלוחם של גדולי ישראל??
    01/12/2018 22:32
    א
  3. חילול ה' של גפני, איזו שנאה אתה מפגין בפני חילוני.
    01/12/2018 23:20
    אבי
  4. שילמד קצת מראש העיר החילוני, ואיזה חנפנות של גפני בדרשה שלו, במקום להבין שרבי יגאל רוזן מפיל את הציבור הליטאי פעם אחר פעם.