מה קרה כשעו”ד וינרוט ז”ל גילה שטעה • בנו: “אבא זכה למלוכה”

אבי כץ
|
כ"ב כסלו התשע"ט / 29.11.2018 22:23
לפני 30 שנה שימש פרקליט הצמרת עו”ד יעקב וינרוט ז”ל כבורר • לאחר שהפסק ניתן, החליט שנתן פסק שגוי – ובמכתב ששיגר כתב שטעה וביקש לפצות את המפסיד • בנו וממשיכו, לחרדים 10: ‘אבא הזכיר אין ספור את דרשת חז״ל שיהודה זכה למלכות, מפני שמצא את הכוח להודות בטעות’

חודש וחצי לאחר שפרקליט הצמרת עו”ד ד”ר הרב יעקב וינרוט ז”ל נפטר, נחשף היום (חמישי) מסמך המלמד על אישיותו המיוחדת.

מדובר במכתב מלפני 30 שנה, אותו שיגר עו”ד וינרוט ז”ל לעורך דין ד’ רותם (- ככל הנראה הח”כ לשעבר, עו”ד דודו רותם ז”ל) – לאחר ששימש כבורר בתיק.

מהמכתב עולה, כי באחד המקרים בהם שימש כבורר בסכסוך, הגיע למסקנה, לאחר שכבר נתן את הכרעתו, כי טעה בפסיקתו.

לפי החוק, לא ניתן לערער על פסק בוררות, וחובה לקיים מה שנפסק.

עו”ד וינרוט, שסבר כי נעשה עוול לצד שהפסיד, שיגר את מכתב לעורך הדין שייצג את האיש, ציין כי הוא סבור שטעה – וביקש לשלם לו מכספו האישי.

“על פי החוק אינני יכול לעשות מאומה בפסק. על פי הדין ועל פי מצפוני, אני רוצה לפצות את מרשך”, כתב. “אודה לך אם תיצור עמי קשר דחוף בנידון”.

ד”ר יחיאל וינרוט – בנו וממשיכו של יעקב ז”ל, העומד כיום בראש המשרד, אומר הערב לחרדים 10: “המכתב המופלא הזה התגלגל לידינו בימים האחרונים. כרגיל אבא לא סיפר שום דבר בבית, אבל תוכן המכתב מתאים לחינוך וההדרכה המקצועית והאישית שנתן לנו כל חייו.

“אבא דרש תמיד שהיושר והאמת יהיו נר לרגלינו והזכיר אין ספור פעמים את דרשת חז״ל שיהודה – בנו של יעקב במקרא – זכה למלכות, מפני שמצא את הכוח להודות בטעות, ושמשום כך זכה שכל עם ישראל יקראו ‘יהודים’ על שמו״.

עו”ד דובי ויינרוט אמר: “המכתב הזה מתפרסם בדיוק בפרשה השבוע שבה יהודה אומר בסוף ‘צדקה ממני’ ובגין כך הוא זוכה למלוכה.

“שואלים – למה לא קיבלו מלוכה בזכות תמר שהייתה מוכנה להישרף חיה עם הילדים בבטנה, כדי לא לבזות את יהודה (כי היא הרי לא אמרה כלום עד שהוא הודה)?

“ואומר ר׳ חיים שמואלביץ שלומדים מכאן שיותר קשה לומר ‘טעיתי’, מאשר לקפוץ לכבשן האש.

“והנה: אבא אמר טעיתי – ומבחינתי זכה למלוכה”.

וינרוט