נדבק במחלת החצבת: ילד בן 10 מעמנואל מאושפז במצב קשה

תמי גיל
|
כ"א כסלו התשע"ט / 29.11.2018 16:07
הילד, שלא חוסן כלל בעבר נגד המחלה, הגיע לבית החולים ‘שניידר’ בפתח תקווה כשהוא במצב קשה וסובל מדלקת קרום המוח, בעקבות ההידבקות בחצבת • נמצא בסכנת חיים ומטופל כעת בבידוד • ביום שני השבוע אושפז בבי”ח ‘מעייני הישועה’ תינוק בן שלושה שבועות מעמנואל שנדבק בחצבת

ילד בן 10, תושב העיר עמנואל, אושפז היום (חמישי) במצב קשה בבית החולים שניידר בפתח תקווה, כשהוא סובל מדלקת המוח – בשל הידבקות במחלת החצבת.

הילד, אשר לא חוסן בעבר כלל למחלת החצבת, והיה בבריאות מלאה, הגיע לבית החולים בסכנת חיים וכעת הוא מטופל בבידוד.

כפי שדווח באתר חרדים 10, תינוק בן שלושה שבועות מעמנואל אושפז ביום שני השבוע בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, לאחר שחלה במחלת החצבת.

התינוק, שהוא ככל הידוע החולה הצעיר ביותר בחצבת שנרשם בישראל, נדבק במחלה מאמו שחלתה בחצבת כשהיה בן שבוע.

האם, שלא חוסנה בעבר, נדבקה ככל הנראה מבן משפחה.

הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח”כ שלי יחימוביץ’ קיימה ביום שני דיון על התפרצות מחלת החצבת, בהשתתפות סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן.

ח”כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). ליצמן אמר כי ביקש תוספת תקנים כדי להילחם בחצבת וכי אין לממן את החיסונים המסגרת סל התרופות. “ביקשתי תוספת תקנים, אני מתנגד שחיסונים נגד חצבת יהיו בסל התרופות, אף אחד לא צריך לקבל פרס על זה שהוא לא מתחסן. הוא יכול לקבל את זה בחינם בטיפת חלב או בבית ספר”.

ליצמן ציין כי 96% מהילדים מתחסנים בישראל. “זה אחוז גבוה ביותר. נתון זה מלמד שהמערכת עובדת כמו שצריך. החצבת הגיעה לארץ מחו”ל והנגיף נדבק בעיקר באוכלוסיות במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

“במגזר החרדי הצלחנו דרך הרבנים להביא להתחסנות. לגבי המגזר הערבי, אני פונה כל העת לח”כים הערבים שיגידו להורים ללכת להתחסן ושישפיעו. במשרד הבריאות, אני לא יודע מה זה יישוב מוכר ומה זה יישוב לא מוכר. כולם מקבלים שירות במגזר הערבי וכל הדרום מכוסה בשירותי האחיות”.

הוא הדגיש: “אני בעד החוק שמקודם עכשיו למנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים בבתי הספר. באם אראה שזה לא מקדם – אז יהיו גם סנקציות על ההורים. עד עתה, חמישה רופאים שעודדו שלא להתחסן, זומנו לשימוע”.

מספר החולים בחצבת מתחילת השנה עומד על 2,040.