אישי תקשורת: ‘לפרסם את השפלת הרב מצגר בחקירה? מציצני, סדיסטי

אבי כץ
|
כ"א כסלו התשע"ט / 29.11.2018 15:08
תכנית ‘המקור’ תפרסם ביום שני חומרי חקירה ותיעוד מחדרי החקירות של הרב הראשי לשעבר • אבל במקום מחיאות כפיים, התגובות בטוויטר היו הפוכות: “ריסוק כבוד האדם, נשחט כאן עוד קו אדום על מזבח הרייטינג”

תכנית ‘המקור’ המשודרת בערוץ עשר, בהגשת רביב דרוקר, תציג ביום שני הקרוב תיעוד מתוך החקירה של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר.

אלא שגם ברוך קרא, כתב ופרשן חדשות 10 לענייני משפט ומגיש ב’המקור’, כנראה לא ציפה מה יהיו התגובות כאשר צייץ: “הסדר הטיעון בין מצגר למדינה מנע מהציבור היכרות עמוקה עם התיק המושחת הזה. רביב דרוקר בא לתקן את המעוות עם חומרי חקירה ותיעוד מחדרי החקירות. ביום שני ב’המקור'”.

גולשים רבים, ובהם אנשי תקשורת, יצאו בצורה חריפה נגד כוונתם של עורכי התכנית לשדר את חומרי החקירה.

ראשון התוקפים היה איש התקשורת אראל סגל – שצייץ בתגובה: “ומה תכלית הפרסום? הרי הוא נענש. הוא בכלא. למה להשפיל אותו ולהציג אותו בוכה בחקירה? למה? מאיפה הצדקנות הרעה הזו ברוכי? אתה מתגאה בזה?”

אחר כך הוסיף: “אין עניין לציבור לצפות באדם בשיא עליבותו אלא רק לספק יצר מציצנות מעט סדיסטי. אל תמכור לי פה צדק ויושרה, אתה בונה רייטינג על חשבון אדם שכבר נפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא”.

שדרן תחנת הרדיו קול ברמה, משה גלסנר: “איזה ‘תיקון’ יש בהוצאת תיעוד אדם בוכה בחדרי החקירות, אחרי שהודה, הורשע ויושב בכלא? בעיניי, זה עוול. והעובדה שהמשטרה מדליפה את זה לפרסום כמה שנים אחרי, היא שראויה לתיקון”.

עורך ‘הדרך’, אברהם דוד גרינבוים: “נבזות וחידלון לפרסם תיעוד פנימי של אדם בשעה קשה! מה עוד מותר לעשות בשם הרייטינג וזכות הציבור לדעת?!”

יועץ התקשורת איציק סודרי: “ההדלפות מחדרי החקירות היא רעה חולה של המשטרה, הפרסום של קטעים וידאו משם במצבים רגישים של כל אדם באשר הוא אדם, היא ריסוק כבוד האדם ומוטב היה שהערוץ לא ישתף פעולה ויפרסם אותם. נשחט כאן עוד קו אדום על מזבח הרייטינג”.

שדרן ‘קול חי’ דוד חכם: “איזה ערך עיתונאי יש לזה? איזה תועלת לציבור תצמח מזה? שיקולי הרייטינג מתירים לשפוך דמו של אדם בעודו יושב בכלא ללא כל יכולת להגיב כראוי?!”