אושר לרכסים: 2,150 יח”ד ו-56,000 מ”ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר

התוכנית ממוקמת בחלקו המזרחי של הישוב, על שטח של כ-820 דונם היא כוללת 2,150 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בגובה של עד 4 קומות כ-250 יחידות יהיו דיור מוגן, וכן 380 יוקצו עבור דירות קטנות
שייע קליין
כ"א כסלו התשע"ט / 29.11.2018 12:31

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור – הותמ”ל – החליטה אתמול (רביעי) לאשר תוכנית ביישוב רכסים שבצפון.

 התוכנית ממוקמת בחלקו המזרחי של הישוב ומדרום לכביש 762 ועל שטח של כ-820 דונם. היא כוללת 2,150 יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בגובה של עד 4 קומות.

מתוך כלל יחידות הדיור, כ-250 יחידות יהיו דיור מוגן, וכן 380 יוקצו עבור דירות קטנות.

עוד כוללת התוכנית 90 דונם של מבני ציבור, וכן 150 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים, אשר כוללים פארק לרווחת תושבי הישוב, גינות שכונתיות וטיילת.

 התוכנית שמה דגש על קישור בין כל חלקי הישוב וכוללת גם מרכז עירוני חדש לישוב ובו שטחי תעסוקה ומסחר, עירוב שימושים של מגורים ומסחר, וכן השלמת שטחים נדרשים למבני ציבור ומרכז תחבורה.

המרכז העירוני החדש נועד לתת בסיס כלכלי לישוב ולתנופת הפיתוח הצפויה לו.

סך שטחי התעסוקה בתכנית – 43,000 מ”ר וכן 12,000 מ”ר שטחי מסחר.

 תכנון השכונה הותאם עבור האוכלוסייה החרדית ולכן בעת תכנון השכונה נלקחו בחשבון מאפיינים ייחודיים של אוכלוסייה זו, תוך התמקדות בנגישות גבוהה ונוחה של הולכי רגל למבני ציבור ושירותים שונים המרוכזים בלב השכונה החדשה.

הוועדה החליטה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשטחים הפתוחים הסמוכים לתכנית וזאת על ידי צמצום מגרש מגורים והגדלת המרחק בין השטח הבנוי לשטח הפתוחים.

 סגן הממונה על התקציבים ויו”ר הותמ”ל, אריאל יוצר: “התוכנית ברכסים נותנת פתרון דיור איכותי לאוכלוסייה החרדית בצפון הארץ. התוכנית כוללת שטחי ציבור ושטחים ירוקים רבים והקמת מרכז תעסוקה עירוני שיחזק את מגוון מקורות התעסוקה בישוב ויהווה עוגן כלכלי הנדרש לתפקוד הישוב ועצמאותו”.

 התכנית קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי אדריכלים אורי וידן ועמוס ברנדייס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות