משלם את מחיר ההפסד: המחנה הציוני השעה את ח”כ רוברט טיבייב

בעקבות היעדרותו של ח"כ רוברט טיבייב בעת ההצבעה להצעת חוק של חבר מהאופוזיציה, החליטה 'המחנה הציוני' להשעותו מפעילות פרלמנטרית למשך חודש • טיבייב: "לצערי הייתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה"
דוד ליבוביץ
כ"א כסלו התשע"ט / 28.11.2018 22:26

משלם את מחיר ההפסד: בעקבות היעדרותו של חבר הכנסת רוברט טיבייב מהמחנה הציוני בעת ההצבעה היום (רביעי) להצעת חוק של חבר מהאופוזיציה, החליטה מפלגת המחנה הציוני להשעות את טיבייב מפעילות פרלמנטרית למשך חודש.

מפלגת העבודה קיבלה את ההחלטה לאחר שהקואליציה הפילה בקריאה טרומית את הצעת חוק של חברי הכנסת איציק שמולי ודב חנין להשוואת קצבת זקנה לשכר המינימום.

טיבייב עמד מחוץ למליאה, התבקש על ידי אנשי מפלגתו להיכנס להצביע במליאה, אך סירב לכך. מאוחר יותר התברר כי הוא היה מקוזז עם השרה גילה גמליאל מ”הליכוד”, שנעדרה מההצבעה. אף שהיה ליד מליאת הכנסת, טיבייב טען בתגובה כי “מדובר בהצעת חוק חשובה. לצערי הייתה לי פגישה דחופה שהייתי חייב להיות בה ומנעה ממני הגעה להצבעה”.

המחנה הציוני פרסמו הודעה בה נכתב כי “בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד.

“ח”כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב”.

עוד נמסר כי ההחלטה התקבלה על ידי יו”ר הסיעה יואל חסון, ועל דעת יו”ר המחנה הציוני גבאי ויו”ר האופוזיציה לבני.

ח”כ רוברט טיבייב התייחס לצעדים נגדו ואמר: “הצביעות של יואל חסון עוברת את גבול הטעם הטוב. לצערי ראשי המחנה הציוני נגררים אחרי הפירומן במקום לגבש אופוזיציה חזקה ואפקטיבית. הכפשות ואיומים כפי שנעשו השבוע לח”כ חיליק בר וכעת לי מובילים לפירוד ולא מוסיפים דבר לחוסנה של האופוזיציה. להיפך: כל אצבע חשובה כל כך עד שבמהלך מטופש וילדותי חסון ביצע בומרנג לאופוזיציה ואיבד אצבע למשך חודש שלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות