חזן המושעה הגיע למליאה והשתלח ביולי אדלשטיין: “דיקטטור בשקל”

הח"כ המושעה שוב לשישה שבועות, הגיע אל המליאה כדי להצביע בהצבעה שמית, אולם אז התפתח עימות עם יו"ר הכנסת והסדרנים - והוא הוצא מהאולם
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 19:10

חבר הכנסת אורן חזן, שהורחק לפני כשבועיים על ידי ועדת האתיקה למשך שישה שבועות, הגיע היום (רביעי) למליאה.

במהלך שהותו במליאה השתלח חזן ביו”ר יולי אדלשטיין וקרא לעברו “דיקטטור בשקל”.

כאשר סדרני הכנסת ניסו להרחיק את חזן, הוא צעק לעברם “לא לגעת בי”. לבסוף הוא הוצא מאולם המליאה על ידי הסדרנים.

הח”כ המושעה רשאי להצביע ולצאת מהמליאה, אולם חזן טען שבמקרה של הצבעה שמית הוא רשאי להישאר עד לסוף הקראת כותרות ההצבעה. אדלשטיין עמד על כך שייצא.

העונש שהוטל על ח”כ חזן לאחר שרק לאחרונה סיים עונש הרחקה של שישה חודשים – הוא בשל דברים שהטיח ביו”ר אגף השיקום במשרד הביטחון, בדיון אודות מצבם של נכי צה”ל הלומי קרב: “מאחל לך שתסבול כמו שהאנשים האלה”.

בין חזן לאדלשטיין שוררת יריבות מרה, לאחר שבשנת 2015 החליט היו”ר להשעות את חזן, שהיה עד אז סגנו, מניהול ישיבות הכנסת.

לאחר שהוצא מהמליאה האשים חזן את יו”ר הכנסת בניסיון להפיל את הממשלה: “לא סוד ופורסם גם בכלי התקשורת עוד מחגיגות העצמאות, כי יולי אדלשטיין חותר נגד ראש הממשלה נתניהו בניסיון להפיל אותו. כעת, כחלק מניסיונותיו, הוא מנסה להשתמש בי ולמנוע ממני את זכותי החוקית להצביע לצד נתניהו ובכך להכשיל את הקואליציה הצרה ולהפיל את ממשלת הימין, דבר אשר אני בטוח לא יעבור לו בשקט ומתפקדי הליכוד יבואו עמו חשבון”.

הוא הוסיף: “עונש ההשתקה הלא מוצדק שניתן לי על ידי ועדת האתיקה רק בגלל שהגנתי על חיילי צה”ל, נכי צה”ל והלומי הקרב, הוא רק לעניין דיוני המליאה ודיוני הועדות אך בהחלט לא מהצבעות. בכל זאת מנסה יולי למנוע ממני את הזכות החוקית המוקנית לי להצביע ושיגר אלי את כל סדרני הכנסת במהלך ההצבעה כדי להוציא אותי מהאולם ולמנוע ממני להצביע”.

חזן מספר כי הצליח להצביע, לאחר התערבות היועמ”ש של הכנסת: “נשארתי במליאה רק לאחר התערבות היועמ”ש של הכנסת אייל ינון שהורה ליולי מפורשות שיש לתת לי להישאר במליאה ולממש את זכות ההצבעה. הצלחתי למלא את המשימה ולמנוע את הפלתו של ראש הממשלה וממשלת הימין”.

“אין זו הפעם הראשונה שאדלשטיין מכשיל את הקואליציה ומבקש להפיל את הממשלה לצרכיו האישים. כנסת ישראל גאה בדמוקרטיה שלה ולחתרנים וללא נאמנים לא תהיה תקווה בליכוד. למרות יולי ועל אפו ועל חמתו, אני אמשיך לגבות את ראש הממשלה ואמשיך לשמור על הרוב הקואליציוני הדחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אורן חזן
    28/11/2018 22:13
    מני
  1. אדלשטין מתנהג בצורה נבזית את אחמד טיבי שמחרף ומגדף את מדינת ישראל וצהל הוא נותן לו להיות יושב ראש כנסת ואורן חזן חבר ליכוד וקצין משעה אותו על איזה מילה שאמר לפקיד אדלשטין הזה חושב שהוא ברוסיה הבולשביקית אסור להסכים לזה