קוראות בתורה, עם גישה לכותל: מי אישר ההסכמים עם ‘נשות הכותל’?

מרכז ליב"ה פנה לשר הדתות בפועל אריה דרעי בבקשה לבחון את ההסדרים שנעשו מול נשות הכותל: "התקדימים בחודשים האחרונים נעשים על דעת כבודו ועל דעת הרבנים הראשיים לישראל?" " נתקלנו בהתנהלות תמוהה. לאחר שביררנו מדוע מאפשרים את הפרובוקציה הזו, נאמר לנו כי הדבר תקין"
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 19:44

בעקבות התגברות הפרובוקציות של נשות הכותל בראשי חודשים: מרכז ליב”ה פנו אמש (שלישי) במכתב דחוף אל השר אריה דרעי, אשר משמש בימים אלו כממלא מקום שר הדתות – בו הם מבקשים לבחון, תחת הכותרת – “חילול הקודש ברחבת הכותל המערבי בראשי חודשים” – את התנהלות סדרני הקרן למורשת הכותל ואת הוראת רב הכותל.

במכתב נאמר: “כידוע לכבודו, מידי ראש חודש מגיעה קבוצת הנשים המכונה ‘נשות הכותל’ במטרה ליצור פרובוקציה ולקדם אג’נדות פוליטיות, תוך פגיעה בקדושת הכותל ובאלפי המתפללים והמתפללות הנמצאים באותה עת ברחבת הכותל המערבי.

“בחודשים האחרונים גברה חוצפתן של אותן נשים, והן החלו לקרוא מתוך יריעה של ס”ת תוך חילול ספר התורה ובניגוד להלכה. לאחר שביררנו מדוע סדרני הקרן למורשת הכותל מאפשרים את הפרובוקציה הזו, נאמר לנו כי הדבר תקין וכי מותר לנשים הרפורמיות לפעול באופן כזה על יד הכותל המערבי.

“בנוסף, בראש חודש חשוון תוחם מתחם מיוחד עבור הנשים הרפורמיות, תוך יצירת תקדים חדש ומסוכן, כאשר סודרה לרפורמיות דרך גישה עד לאבני הכותל. למותר לציין כי מהלך זה, כמו קודמיו, נעשה על ידי סדרני הקרן למורשת הכותל ובהוראת רב הכותל”.

עוד ציינו, כי “אין לנו כל ספק שמהלכים אלו התבצעו כתוצאה מהלחץ שמופעל על רב הכותל מטעמה של פרקליטות המדינה ומטעמם של גורמים נוספים”.

בשל הדברים, מבקשים בליב”ה מהשר לבדוק את הדברים: “כמי שבוודאי מכיר מקרוב את חוק המקומות הקדושים, לפיו הסמכות במקומות אלו ניתנת לרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל הרי הוא ממונה מטעמם, וכשר האמון על שמירת שירותי הדת במדינה, שיתנהלו כראוי, בכפוף להנחיות הרבנות הראשית לישראל – ברצוננו לשאול: האם התקדימים הנעשים ברחבת הכותל בחודשים האחרונים נעשים על דעת כבודו ועל דעת הרבנים הראשיים לישראל? או לחילופין, האם ההבנות, אליהם הגיעו הרב רבינוביץ’ והפרקליטות עם נשות הכותל, משקפות נאמנה את עמדתם של הרבנים הראשיים לישראל ואת עמדת כבודו?”

אריאל גרינבאום ממרכז ליב”ה סיפר: “לאחרונה, נתקלנו בהתנהלות תמוהה מצד מי שאמורים לשמור על קדושת הכותל המערבי מכל מיני ניסיונות לחללו.

“מן הראוי שיהיה ברור שההתנהלות במקום הקדוש, שריד בית מקדשנו, נעשית אך ורק על פי הנחיות הרבנים הראשיים לישראל שהם מייצגים את הסמכות הרוחנית העליונה במדינת ישראל, ואז אולי גם המצב העצוב הקיים מידי ראש חודש בכותל ייפסק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזמן אני טוען שרבינוביץ הוא לא האדם המתאים לשמור על הכותל.
    29/11/2018 01:07
    איציק
  1. מי שאישר אולמי שמחות מתחת לכותל הפתוחים לכל מינים אח”מים מפוקפקים, שלא ישמור לנו על הכותל.