לפיד ניסה לבטל ‘חוק המרכולים’ – ונכשל: נתניהו נכנע לכל עסקן חרדי

עוד כישלון לניסיון אנטי חרדי של לפיד: ההצעה לביטול חוק המרכולים נפלה בהצבעה שמית: תמכו 52 והתנגדו 57 • לפיד מאיים: "אם לא יעבירו את חוק הגיוס עכשיו, נעביר בקדנציה הבאה את החוק המקורי"
אריה ריבקינד
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 14:38

מליאת הכנסת דחתה היון (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול ‘חוק המרכולים’ שהגישו חברי הכנסת יאיר לפיד, מוסי רז וסלאח סעד.

בהצבעה שמית תמכו 52  והתנגדו 57.

הצעת החוק מציעה לבטל את סמכות שר הפנים לעניין חוקי עזר בדבר פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה ולהשיב את המצב לקדמותו.

ח”כ לפיד אמר במליאה: “באים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות ואיך לחיות. צאו לנו מהבית, אין לכם מה לחפש אצלנו בבית. אם מחר היה חוק מרכולים הפוך שמכריח לפתוח חנויות בבני ברק, הייתי הולך להפגין עם ח”כ גפני, אז מה יש לך לחפש אצלי בבית? הרעיון הזה שמותר להתערב בחיים של אחרים אצלם בבית, אתם באמת רוצים לפתוח את הדלת הזו?

“הטענה שלי היא לא מול החרדים שמקדמים את האידאולוגיה שלהם, אלא מול ראש הממשלה נתניהו, שכניעתו אומנותו. בכל פעם שעסקן חרדי עובר ליד ראש הממשלה הוא נכנע.

“נכנע בכסף, בלימודי הליבה, בעבודות הרכבת, בנישואין וגירושים ועכשיו גם בגיוס. לא ניתן לדחות שוב את חוק הגיוס. נתניהו צריך להפסיק לאכול בבקו״ם עם חיילים, התפקיד שלו זה לדאוג שכולם יתגייסו. אם לא יעבירו את חוק הגיוס עכשיו, נעביר בקדנציה הבאה את החוק המקורי”, הבטיח לפיד.

סגן שר הפנים משולם נהרי השיב בשם הממשלה: “הוגי הדעות בכל הדורות הפליגו בתיאור הערך החברתי והסוציאלי של השבת כיום המנוחה. חוק המרכולים קיבע את הסטטוס קוו. החוק אינו פוגע בשיקול הדעת של השלטון המקומי אולם מבקש לתת משקל מהותי לשיקול הדעת של השלטון המרכזי אשר יבחן בין היתר השלכות רוחב של חוקי עזר ברשות המקומית.

”משמעות פתיחת מסחר בשבת עבור ציבור העובדים קשיי היום הינה הרת אסון, תהליך אשר לא נדע מה תהיינה השלכותיו בעוד כמה שנים. שוועו בנפשכם שעובד לא יתקבל לעבודה במדינת היהודים מכיוון שהוא מבקש לנוח ביום השבת. אין פה כפייה, מה שהיה הוא שיהיה רק שהסטטוס קוו יהיה מוגן ויאפשר לנו להמשיל לחיות יחד ולא זה נגד זה”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות