‘ידיעות’: קמפיין ‘השחרת שקד’, כדי לחלץ את המנהלת החרדית מהסגרה

'ידיעות אחרונות' חשף כי מקורבי מלכה לייפר, מנהלת בית ספר חרדי באוסטרליה שהואשמה בעבירות חמורות בתלמידות וברחה לארץ - שכרו יחצ"ן כדי שיכין קמפיין למניעת הסגרתה במוקד התכנית: השחרת השרה איילת שקד
יוני גרין
כ' כסלו התשע"ט / 28.11.2018 13:05

כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר, מנהלת בית ספר חרדי לבנות במלבורן הנאשמת בביצוע עבירות חמורות בתלמידות, שכרו מקורביה יחצ”נים שתכננו לצאת בקמפיין השחרה נגד שרת המשפטים איילת שקד – מי שאמורה לחתום על הליך ההסגרה. כך חשף  היום (רביעי) אלי סניור ב’ידיעות אחרונות’.

המנהלת לייפר נמלטה מאוסטרליה לישראל באוגוסט 2014, כאשר החלו החקירות נגדו,  ומצאה מקלט בקהילה החרדית בעמנואל.

בעקבות פניות מהרשויות באוסטרליה, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט כי יכריז עליה כבת הסגרה. ביוני 2016 הופסק הליך ההסגרה, לאחר שבחוות דעת פסיכיאטרית נקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין.

בהמשך התכנסה הוועדה הפסיכיאטרית שלוש פעמים וקבעה כי היא עדיין לא כשירה, אולם בחודש מרץ האחרון, לאחר מעקבים אחריה, היא נעצרה. בהמשך הוגשה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי היא  כשירה לעמוד לדין – ומאז  נמצאת במעצר.

לפי הדיווח ב’ידיעות’, במקביל להליך המשפטי, התארגנו גורמים שונים, ובהם בעלי ממון, לפעול לסיכול הליך ההסגרה שמנוהל על ידי משרד המשפטים – ושכרו את שירותיו של היחצ”ן רונן צור, שאמור היה לקדם את הקמפיין שמנהלת משפחת לייפר נגד מה שהם מכנים “הסגרת הסבתא בת ה־51 לרשויות האוסטרליות”.

לפי החשיפה של ‘ידיעות’, חלק מתכנית כוון נגד שרת המשפטים שקד. במצגת שבה פורטה התוכנית, שנקראה “השקד הרקוב”, נכתב בין היתר: “מאז כניסתה לתפקיד, לשרת המשפטים יש אג’נדה ברורה – לכל חשוד בביצוע עבירה עומדת חזקת החפות… בתנאי שאתה מקורב אליה”.

כן פורטו במצגת “הוראות פעילות” נגד שקד: “נחשוף את התנהלותה הבזויה של השרה שקד בתיק לייפר, את הקשר התמוה בין השרה לבין אנשי הון ושלטון באוסטרליה ואת המחדלים המטלטלים של מערכת המשפט”.

הקמפיין לא יצא לפועל, וב’ידיעות’ נאמר כי לא ברור אם הוחלט לדחות אותו למועד מאוחר יותר או לבטלו.

מלכה לייפר

צילום: Flash90

מחברת הבת של יועץ התקשורת רונן צור, רוזנבאום תקשורת, נמסר בתגובה ל’ידיעות’: “במסגרת עבודתנו עולים רעיונות שונים ומגוונים לטיפול בלקוח, כשבאופן טבעי לא כולם צולחים את שלב סיעור המוחות. מעבר לכך אין אנו נוהגים לדבר על לקוחותינו, וכך נפעל גם במקרה זה”.

מלשכת השרה שקד נמסר אמש לידיעות’: “שרת המשפטים לא תירתע מכל קמפיין מגמתי ושקרי נגדה. השרה שקד תפעיל את סמכותה במידת הצורך, ואין בכוונתה להיכנע לאיומים. ככל שבית המשפט יחליט שמלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה, שקד לא תהסס לפעול להסגרתה כדי למצות עימה את מלוא חומרת הדין”.

ממשפחת לייפר נמסר בתגובה ל’ידיעות’: “ככל שאנו מתעמקים בפרשה, כך ישנם יותר ויותר סימני שאלה סביב גורמים אלו ואחרים שצריכים להטריד את כלל הציבור בישראל. כמשפחתה של מלכה אנו מחויבים לשאול את השאלות הקשות, ומבקשים להבין איך יכול להיות שסבתא יושבת כבר תשעה חודשים במעצר כשבריאותה מידרדרת מיום ליום, וזאת מבלי שנחקרה אפילו פעם אחת. זה סיפור בלתי נתפס שקורה לא בטורקיה ולא באיראן אלא בישראל בשנת 2018”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות