המדינה לבג”ץ: לדחות פקיעת חוק הגיוס עד מרץ “בגלל ליברמן”

המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את המועד בו יפקע חוק הגיוס בארבעה חודשים נוספים • הנימוק: "זעזוע בקואליציה בשל התפטרות שר הביטחון" • היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר כי הסיכוי שהבקשה תתקבל בבג"ץ נמוך • בעקבות בקשת הדחיה: מועצת אגו"י לא תתכנס מחר
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשע"ט / 27.11.2018 19:25

המדינה ביקשה היום (שלישי) מבג”ץ לדחות את המועד בו יפקע חוק הגיוס בארבעה חודשים נוספים – עד סוף חודש מרץ. החוק אמור לפקוע בשבת.

הבקשה לבג”ץ נשלחה בנימוק “זעזוע בקואליציה בשל התפטרות שר הביטחון ליברמן”.

ההחלטה לבקש ארכה משופטי בג”ץ התקבלה בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ביום ראשון, למרות אזהרת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הסיכוי שהבקשה תתקבל בבג”ץ נמוך.

ההחלטה התקבלה בישיבה שהתקיימה בהרכב חסר: משה כחלון, משה גפני וגם אריה דרעי לא טרחו להגיע.

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, המתנגדת לחוק הגיוס בנוסח כפי שהוגש על ידי משרד הבטחון – לא תתכנס מחר, כפי שתוכנן בתחילה, בעקבות בקשת המדינה לבג”צ לדחות את אישור חוק בקריאה שניה ושלישית החוק.

האדמו”רים מחכים להחלטת בג”צ.

בתחילה נתניהו חשב כי יצליח להעביר את חוק הגיוס בעזרת ח”כי יש עתיד וישראל ביתנו, לצד הערכה כי אגודת ישראל תתנגד לחוק, אך לא תפרוש.

אלא שכעת לא בטוח כיצד תנהג סיעת אגו”י, וגם יאיר לפיד  החל להציב תנאים.

ביום שני הוא אמר: “הממשלה שוב ביקשה הארכה. לפי הנוהג, היות והעתירה היתה שלנו, בג”ץ יפנה אלינו לקבל את עמדתנו. אני רוצה לחסוך להם את המתח: שום הארכה! אין שום סיבה להארכה! היה להם מספיק זמן”.

לפיד התייחס לתוכנו של החוק ואמר: “החוק שצה”ל כתב ואישר הוא הזדמנות להגיע לקונצנזוס נדיר. כל מה שצריך לקרות הוא שראש הממשלה יתחייב שלא תהיה פה שום קומבינה, ואפשר להעביר את החוק כלשונו”.

כפי שדווח בחרדים 10, בחודש אוגוסט קיבלו שופטי בג”ץ באופן חלקי את בקשת המדינה לדחות את פקיעת החוק, וקצבו למדינה זמן קצר משמעותית מזה שביקשה, לצורך השלמת חקיקת חוק חדש.

בהחלטתם כתבו אז שופטי בג”ץ: “לאחר ששקלנו בדבר החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד בטלותו של פרק ג’1 לחוק שירות בטחון כך שתיכנס לתוקף ביום 2.12.2018 תחת המועד שנקבע בפסק הדין”.

לצפיה בבקשה כולה – לחץ על תמונה וגלגל:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות