ה’וורט’ על חג החנוכה שח”כ ינון אזולאי סיפר לגננות בכנסת • צפו

בוועדת החינוך, בראשותו של יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי, התקיים דיון על 'יום המורה' - מעמד הגננת כעובדת הוראה • ח"כ אזולאי סיפר על אביו דוד ז"ל - שאמר: "צריך להחזיר את הכינוי 'מחנכים'"
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשע"ט / 27.11.2018 15:26

בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת החינוך, בראשותו של יו”ר הוועדה ח”כ יעקב מרגי ובנוכחות שר החינוך נפתלי בנט, על ‘יום המורה’ – מעמד הגננת כעובדת הוראה, נשא דברים ח”כ ינון אזולאי על חשיבות שמירת מעמד הגננות.

ינון אמר לנוכחים: “כמי שבא ממשפחה של חינוך, אבי ז”ל שימש כמחנך מעל 22 שנה ואימא עסקה שנים רבות בחינוך המיוחד – אני מכיר מקרוב את הנושא וחשיבותו”.

ברוח ימי החנוכה המתקרבים, אמר ינון ‘וורט’ הקשור לחינוך הילדים: “בחנוכה היוונים דרשו מהיהודים שיכתבו על קרן השור ‘אין לנו חלק באלוקי ישראל’. כולם שואלים: מה העניין דווקא בקרן השור? ומתרצים כי בזמנם בקרן השור היו שמים את הדייסה של הילדים ומאכילים אותם. היוונים רצו שתינוק, אף על פי שאינו מבין כלום, בכל זאת רצונם היה שמגיל קטן הם יגדלו לחינוך משלהם”.

אזולאי עודד את הגננות ואמר: “החשיבות של ילד שמגיע לגן היא גדולה ביותר – שם הדמות של הילד מתחילה להיות מעוצבת, ולכן כל אחת מהגננות כאן היא אחראית על עיצוב ודמותו של דור ההמשך. לכן אני מברך אתכם ביום הזה שיהיה בהצלחה ושלא תצא תקלה תחת ידכם”.

ח”כ הזכיר גם את אביו השר דוד אזולאי ז”ל – שאמר: “פעם היו מכנים אתכם ‘מחנכים’, היום קוראים לכם ‘עובדי הוראה’. צריך להחזיר לכם את הכינוי ‘מחנכים’ – ושיתמקדו אך ורק בחינוך, ולא בשום דבר אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחדות. יש י. דרעי. מהר
    26/12/2018 20:34
    חים
  1. רק. אחדות