“ברק הבין שגבאי מרוקאי ואפשר לתת לו נגיחה, תמך בו כדי לחתור”

ח"כ דודי אמסלם, תוקף את האופוזיציה ואת המגעים המתנהלים, לכאורה, בין אהוד ברק לבין גורמים בשמאל - בטענה שהוא מנסה להדיח את גבאי בגלל שהוא מרוקאי
חרדים 10
י"ט כסלו התשע"ט / 27.11.2018 11:48

יום אחרי הכישלון של שרת התרבות והספורט מירי רגב בהעברת חוק הדגל שלה, חוק הנאמנות בתרבות – ובקואליציה לא רגוע.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם, בחר בריאיון עם אילה חסון ב-103fm לתקוף את האופוזיציה ואת המגעים המתנהלים, לכאורה, בין אהוד ברק לבין גורמים בשמאל בטענה שהוא מנסה להדיח את גבאי בגלל שהוא מרוקאי.

“מה שאני לא אוהב בברק זאת העובדה שהוא תמך בגבאי על מנת שיוכל להדיח אותו. הוא הבין שגבאי הוא מרוקאי ושאפשר לתת לו נגיחה, לכן תמך בו תחילה כדי לחתור תחתיו. ככה הוא עשה גם לעמיר פרץ. הוא לא היה מעז לעשות זאת להרצוג”.

כשנשאל אם הוא חושב שגבאי גזען השיב: “אני עוקב אחרי אהוד ברק, אחר מעשיו גם במישור האישי ושומע את ההתבטאויות שלו ולכן אני חושב שיש בו אלמנטים מהסוג הזה. זוהי עמדתי”.

אני לא חושבת שהכיוון שלקחת הוא נכון, גם אולמרט חשב שברק פעל להדיח אותו.

“אהוד אולמרט היה במפלגה אחרת. ברק חושב שהוא היחיד שמבין משהו וששאר האנשים סביבו טיפשים. זו אחת מהתכונות שיש לו”.

ח”כ אמסלם הגיב למסיבת העיתונאים שערכה השרה רגב לאחר שנפל חוק הנאמנות בתרבות שעבדה עליו זמן רב: “מירי רגב עבדה על החוק הזה למעלה משנה. זהו חוק מצוין לעם ישראל שבה למנוע מימון של מדינת ישראל לאויביה מבית”.

הוא תהה מדוע השמאל קם נגד החוק והדגיש שהחוק כבר קיים בסמכות משרד האוצר: “אם זה רק עניין טכני למה יש התנגדות? כל שבוע עוברות סמכויות משר כזה לאחר. למה כולם בשמאל התקוממו וטענו שמדובר בחוק שמטרתו לסתום פיות? זה הכל שקר. אני לא חושב שיש מדינה בעולם שממנת ארגונים שתוקפים אותה ומבזים אותה ואת חיילה. לא ירחק היום בו נתמוך באלו שחברים ב-BDS”.

יו”ר הקואליציה אף התייחס לממשלה הצרה שנגזר עליו לנהל. לדבריו, מבחינה טכנית יש לכך גם יתרונות: “היום כל אחד יודע שאם הוא הולך יש לך השלכות וכולם יודעים על כך”.

בהמשך הגיב לחוק גדעון סער וטענות השמאל שמדובר בחוק פרסונאלי: “כשאני מוביל חקיקה אני מסתכל אם החוק טוב או לא לעם ישראל. ניסחנו את המצב הקיים בחוק שאומר שנשיא המדינה יחויב להטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שיש לו את מירב חברי הכנסת שתומכים בו. באופן אישי אין לי בעיה עם נשיא אך אני בעד להגדיר את הסמכויות בחוק. השמאל הם אלו שהפכו את זה לפרסונאלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות