אבי גבאי על ברק ולבני: “יש אנשים שצריכים להבין שהם לא הצליחו”

אבי גבאי מעודד מתוצאות הבחירות המקומיות, וגם אי-היציבות באופוזיציה לא הצליחו לדכא את רוחו • "לשותפים אין אומץ לקום ולומר לנתניהו - עד כאן"
חרדים 10
י"ט כסלו התשע"ט / 27.11.2018 11:06

אתמול קיבלנו עוד המחשה לחוסר היכולת של הקואליציה למשול, כשחוק הנאמנות בתרבות של שרת התרבות והספורט מירי רגב לא עלה להצבעה.

גם באופוזיציה לא רגוע ומצטברים דיווחים על נטישה של מפלגת העבודה על ידי יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וחבירה למפלגתו של משה כחלון.

אילה חסון שוחחה  ב-103fm עם יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי, על כל ההתפתחויות בזירה הפוליטית.

“אני מכיר את כל הקונספירציות אבל בסוף לכל המחנה הזה יש בסיס והוא מפלגת העבודה. אני היו”ר וכולם יכולים לדבר כמה שהם רוצים. אבא שלי נהג לומר שסופרים את הכסף במדרגות. נחכה לבחירות. אנחנו מאמינים שצריכים להתחבר כמה שיותר אנשים למחנה אחד. יש גם במחנה שלנו אנשים שצריכים להבין שהם ניסו ולא הצליחו ולכן התפקיד שלהם לתמוך בנו”.

אתה מתכוון לברק ולבני?

“אני מדבר על אלו שלא הצליחו לנצח בחירות. מפלגת העבודה שלטה באשדוד עד 1989. בשלב מסוים לא היו לה נציגים באשדוד כלל. לאחרונה צעירים בשנות השלושים לחייהם החליטו לנסות ולקחת מחדש את הבחירות בעיר. היה מדהים לראות את הוותיקים של מפלגת העבודה תומכים בהם. יחד חזרנו לאשדוד”.

ניסנקורן לא סיפר לך שהוא עוזב את מפלגת העבודה? יעל איילון, עורכת ‘איפה הכסף’ ב-103fm, פרסמה את הדברים לראשונה וציינה שיש ברית בין כחלון לניסנקורן.

“אני חושב שאבי ניסנקורן הוא איש טוב אך כל איש שרוצה להצטרף לפוליטיקה צריך לבחור באיזה צד הוא. אני מקווה שהוא רוצה לשנות את המדינה ולא לומר ‘זה מה יש’. הוא צריך לבחור בין אם הוא רוצה להיות הסביבון או אלו שמסובבים”.

גבאי בירך על נפילת חוק הנאמנות בתרבות של השרה מירי רגב והבהיר שפוליטיקאים לא צריכים להיות לעסוק בדברים הללו: “זה חוק מיותר לחלוטין. כל דבר צריך נאמנות? לזה אנחנו מובילים את המדינה? החוק הבא יהיה נאמנות בחינוך ואז יהיה חוק נאמנות בבריאות. קראתי את החוק וראיתי את האווירה סביבו שהצביעה על כך שרק הפוליטיקאים יקבעו מהי תרבות. אם היו מקימים ועדה ציבורית שבוחנת את הנושא אז עוד היה בזה היגיון. פוליטיקאים לא צריכים לעסוק בדברים האלה. פוליטיקאים לא צריכים להחליט מהי התרבות שלנו”.

יו”ר המחנה הציוני קרא לפוליטיקאים ללכת לבחירות וכמה שיותר מהר: “צריך לקבל את ההחלטה הנכונה לעם ישראל וללכת לבחירות. המערכת הפוליטית עסוקה בהישרדות בזמן שהמצב בכלכלה לא טוב והמצב בביטחון לא מי יודע מה. צריך ללכת לבחירות ולעצור את הדבר הזה.

“אני לא חבר כנסת וזה מאפשר לי להסתובב ברחבי הארץ ולראות מה באמת חשוב בציבור. אני מגיע כל שבוע לכנסת ורואה שאין שום קשר בין הפוליטיקה בכנסת למה שדורש הציבור. זה ייעוד שלי, לחבר את מה שהציבור רוצה למערכת הפוליטית. שהמערכת לא תחיה בפני עצמה. אנחנו רואים את הקואליציה, נתניהו מסובב אותם. את יודעת מה דעתי על ליברמן אבל לפחות הוא היה אמיץ לקום ולעזוב את הכיסא”.

הוא עשה את ההחלטה ברגע הנכון לצרכים פוליטיים כי הרגיש שאינו רלוונטי כשר ביטחון. בתחילת הקדנציה הוא לא קם והלך אחרי שהעביר 35 מיליוני דולרים מקטאר לחמאס.

“לשותפים אין אומץ לקום ולומר לנתניהו – עד כאן. הבחירות הללו יהיו חשובות מאוד לעם ישראל. אני מאמין בשינוי ושאפשר לפתור בעיות ולהחזיר את התקווה”.

אתה תצטרך הרבה אמונה כי יש לך גם בעיה בתוך האופוזיציה שלך. תמיד הבחירות חשובות ותמיד התוצאה היא אותו הדבר. אני כל שבוע מצלמת כתבה ברחבי הארץ וחיה את הציבור. אני לא יושבת במזגן במשרד, אני יודעת מה קורה.

“אני ראיתי את הבחירות המוניציפאליות וראיתי שהציבור רוצה שינוי. הוא הוכיח את זה בערים שונות, בנהריה, בחיפה, בפרדס חנה וגם בירושלים”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבי גבאי יהיה ראש הממשלה!
    27/11/2018 15:25
    אבי גבאי לראשות הממשלה
  1. אבי גבאי יהיה ראש הממשלה!