לפיד: “אני רוצה לחסוך את המתח. לא נסכים להארכה בחוק הגיוס!”

מתח ביקורת על ההחלטה ללכת בפעם השלישית לבג"צ כדי לבקש דחיה של חוק הגיוס פנה לנתניהו: "תתחייב שאין קומבינה. אנחנו לא ניתן יד לחוק של קומבינה"
אריה ריבקינד
י"ח כסלו התשע"ט / 26.11.2018 16:10

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד תקף בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלטענתו מנסה לעקר מתוכן את חוק הגיוס.

“שוב יתנו עשרות מיליוני שקלים למשתמטים מצה”ל, על חשבון אלה שמשרתים בצה”ל ועובדים ומשלמים מיסים. זאת קומבינה. ככה נראית קומבינה. אנחנו לא ניתן יד לחוק של קומבינה”, אמר לפיד – ובכך סייג את התחייבותו בעבר לתמוך בחוק.

לפיד מתח ביקורת חריפה על  התנהלות ראש הממשלה וההחלטה ללכת בפעם השלישית לבג”צ לדחיה של חוק הגיוס: “בעוד ששה ימים יגמר הזמן שנתן בג”ץ לממשלה לחוקק את חוק הגיוס. הממשלה שוב ביקשה הארכה. לפי הנוהג, היות והעתירה היתה שלנו, בג”ץ יפנה אלינו לקבל את עמדתנו. אני רוצה לחסוך להם את המתח: שום הארכה! אין שום סיבה להארכה! היה להם מספיק זמן”.

לפיד התייחס לתוכן החוק כפי שהובא עד כה ואמר: “החוק שצה”ל כתב ואישר הוא הזדמנות להגיע לקונצנזוס נדיר. כל מה שצריך לקרות הוא שראש הממשלה יתחייב שלא תהיה פה שום קומבינה, ואפשר להעביר את החוק כלשונו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות